تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : 20757

رونمایی سامانه جامع حقوقی بانک توسعه تعاون

۰
plusresetminus
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در رونمایی سامانه جامع حقوقی بانک و رونمایی ابتدایی سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش اعلام داشت مدیریت بانکی به اهمیت حاکمیت داده ها و مبحث تصمیم گیری بر مبنای استفاده هوشمند از داده ها پی برده است.
رونمایی سامانه جامع حقوقی بانک توسعه تعاون
به گزارش صدای بانک، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی و رونمایی ابتدایی برخی سامانه های بانک اظهار داشت: رسیدگی بموقع به سفارش های مشتریان، مدیریت موثر ارتباط با مشتریان و افزایش رضایت ذینفعان و جامعه هدف ایجاب می کند تمامی پیشینه ارتباطی بانک با مراجعین و مشتریان در سامانه ها ثبت باشد و هر گونه برنامه بانک در حوزه مشتریان مبتنی بر سامانه های جامع به پیش رود.
وی افزود: بانکداری به واسطه جامعه هدف گسترده و تنوع سفارش ها و اهمیت ارتباط موثر با جامعه هدف، از جمله حوزه های پیشرو در بکارگیری فناوری‌های نوین بوده است و تصمیم گیری ، تصمیم سازی و برنامه ریزی و تقویت فرآیندهای بانکی به واسطه تحلیل جامع کلان داده ها امکان پذیر می گردد.
شیخ حسینی تصریح کرد: سامانه های الکترونیک نیازمند یکپارچگی و پیوستگی و همخوانی با سامانه جامع بانکداری هستند و سامانه ها به صورت جزیره ای هیچ گونه کارآیی ماندگار و قابل اتکایی ندارند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون درباره سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به عنوان دو نهاد بالادستی که الزامات حرفه ای بانکی در کشور را تنظیم و ابلاغ می نمایند این تاکید را داشته اند که تخصیص اعتبار در سطح خرد و کلان بانکی باید مبتنی بر رعایت قواعد مدیریت ریسک باشد.
وی ادامه داد: مدیران ارشد و میانی بانک نیازمند تصویری روشن از وضعیت کنونی، پیشین و محتمل از نحوه پرداخت تسهیللات در بخش های مختلف اقتصادی و ریسک های متضمن آن هستند و همواره بانک باید در وضعیت قابل قبولی از مدیریت ریسک قرار داشته باشد.
شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون در ضمن رعایت الزامات مرتبط با تسهیلات تکلیفی به دنبال این وضعیت بوده است تا حضور بانک در بازارهای مختلف و ارتباط با کارآفرینان و تعاونگران را در محدوده مناسبی از وقوع ریسک های متنوع مدیریت نماید و ریسک های محتمل را با تعاونگران، مشتریان و کارآفرینان در میان گذاشته و مراقبت ها و دقت نظرات را در حوزه های مختلف اعمال می نماید.
این مقام بانکی تاکید کرد: سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش تا حد زیادی نیازمندی های مدیریت بانک در حوزه های تصمیم گیری مبتنی بر مدیریت ریسک تامین می نماید و رونمایی ابتدایی این سامانه صورت پذیرفته و مراحل تکمیلی نیز نیازمند همکاری و هماهنگی واحدهای مرتبط ستادی و اجرایی بانک است.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در حین راه اندازی و بکارگیری سامانه ها باید دقت شود تا بروزرسانی و استمرار آن می تواند به تاثیرات مثبت سامانه در عملکرد بانک اضافه نماید.
وی در رابطه با سامانه جامع حقوقی بانک گفت: تلاش زیادی درایجاد سامانه حقوقی بانک انجام شده و رونمایی ابتدایی سامانه حقوقی بیانگر جنبه های مثبت این سامانه و تاثیر آن در راستای مدیریت بهینه مسائل حقوقی بانک است.
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: کمیته ریسک بانک توسعه تعاون برگرفته از الزامات نهادهای بالادستی تصمیم به راه اندازی سامانه مدیریت مبتنی بر ارزش نموده و تلاش می شود سامانه به گونه‌ای راه اندازی شود تا داشبورد اطلاعاتی مهم مدیریتی برای مدیران ارشد بانک ایجاد نماید.
وی افزود: این سامانه می تواند در یکپارچه سازی و همخوانی آمارهای عمومی و تخصصی بانک نیز تاثیر مهمی داشته باشد و می تواند اقدامات واحدهای تخصصی بانک را همسو و هم اثر نماید.
در این جلسه محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت حقوقی و نظارت، حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، شهرام بخشا سرپرست معاونت مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، احمد محمدی مدیر امور اعتباری، صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها و شعب، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، سید امیرحسین موسوی سرپرست مدیریت امور حقوقی، امید سلیمانی سرپرست شرکت سمات، حسین سرین رئیس اداره کل پژوهش، سعید موسوی مجد سرپرست اداره کل زیرساخت، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، حمید فلاحتی سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، حامد دانشجو سرپرست اداره کل دعاوی، میثم رجبی وندچالی معاون پیگیری و نظارت برعملکرد استان های منطقه یک حضور داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما