تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : 20812

بانک‌های قرض‌الحسنه تفکر بانکداری اسلامی را زنده می‌کنند

۰
plusresetminus
«غلامرضا مرحبا» گفت: قرض‌الحسنه مفهوم اصلی بانکداری اسلامی است و بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند تفکر بانکداری اسلامی را زنده کنند.
بانک‌های قرض‌الحسنه تفکر بانکداری اسلامی را زنده می‌کنند
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه هدف از اسلامی کردن بانک‌ها، فاصله گرفتن از عملیات پولی و مالی مسئله‌دار بود، گفت: قانون بانکداری اسلامی از این جنبه مورد توجه قرار دارد که ربا در آن حذف می‌شود و بانکداری بدون ربا نامیده می‌شود که بعد از انقلاب اسلامی در دهه ۱۳۶۰ تصویب شد.
مرحبا با یادآوری اینکه بحث بانکداری اسلامی بار دیگر در مجلس نهم مطرح شد گفت: در مجلس نهم نیز این قانون به جایی نرسید، اما در مجلس یازدهم کمیته‌ای تشکیل شد و این بحث را پیش برد که در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شد و پس از رد و بدل شدن بین مجلس و شورای نگهبان، در انتظار اجرای آن هستیم.
وی در پاسخ به اینکه تشکیل بانک‌های قرض‌الحسنه تا چه اندازه می‌تواند در محقق کردن بانکداری اسلامی موثر باشد گفت: قرض‌الحسنه مفهوم اصلی بانکداری اسلامی است و بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند تفکر بانکداری اسلامی را زنده کنند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از مردم به دلیل بیماری و مشکلات جدی‌تر، نیازمند دریافت تسهیلات هستند، گفت: تصور اینکه فردی برای درمان آن هم در شرایط بین مرگ و زندگی ناچار باشد تسهیلاتی با بهره سنگین دریافت کند، هم غیر انسانی و هم ناامیدکننده است. به همین دلیل باید بانک‌هایی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه وجود داشته باشند.
وی در همین رابطه افزود: باید شرایطی ایجاد کرد که نیازمندان بتوانند تسهیلات فوری را با بهترین شرایط و در سریعترین زمان ممکن دریافت کنند.
مرحبا در مصاحبه با پول‌نیوز در پاسخ به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه چندین بانک تعریف شده و بدون دریافت بهره به مردم تسهیلات می‌دهد، گفت: این اقدام خوبی است و چنانچه بانک‌ها نمی‌توانند یا سیاستشان اجازه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را نمی‌دهد، بهتر است با این روش، بانکی را با محوریت قرض‌الحسنه فعال کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین