تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : 20852
نماینده شاهین شهر در مجلس تاکید کرد:

مدیریت مادام‌العمر مجید قاسمی در بانک پاسارگاد زمینه ساز فساد ۱۲ هزار میلیاردی بوده است

۰
plusresetminus
حاجی دلیگانی تاکید کرد: مادام العمر بودن مدیران بانکی زمینه فساد را به وجود می آورد اما بانک مرکزی در این سالها نظارتش را اعمال نکرده است و به یک جایی می رسد که عدد تخلفات به عدد بزرگی همچون 12 هزار میلیارد می رسد.
مدیریت مادام‌العمر مجید قاسمی در بانک پاسارگاد زمینه ساز فساد ۱۲ هزار میلیاردی بوده است
به گزارش صدای بانک، حسین حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر در مجلس درباره مجید قاسمی رییس کل سابق بانک مرکزی و مدیر عامل ۱۸ ساله بانک پاسارگارد و متهم ردیف اول پرونده فساد 12 هزار میلیاردی گفت: یکی از علل و ریشه وضعیت تورم فعلی کشور برمیگیرد به خلق پولی که توسط بانکها صورت میگیرد و بین بانکهای کشور بانکهای خصوصی بیشترین نقدینگی را خلق می کند و به طور غیر مجاز این اقدامات را انجام می دهند.
وی افزود: متاسفانه مسئولین دولتی هم که باید ناظر باشند اعم از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در این زمینه کوتاهی و سستی می کنند و گزارش دقیق و درستی به دیگر مقامات ارائه نمی کنند، بلکه گزارشهای نادرستی می دهند که باعث ایجاد تصمیم اشتباه در اداره امور در کشور می شود.
باید طوری ارتباط نیروی انسانی بین بانک مرکزی و بانکهای خصوصی و دولتی را قطع بکنیم. اینکه برخی افراد وقتی تو بانک مرکزی مسئولیت داشتند و بعدا بازنشسته می شوند یا به هر دلیلی از آنجا جدا می شوند و می روند در بانکهای خصوصی و یا بانک هایی که بخشی از آن خصوصی و بخشی دولتی است طبیعتا خودش یک تعارض منافعی وجود دارد که نمی گذارد درست و به نفع کشور تصمیم گیری شود. بنابراین باید این ارتباط هم قطع شود. یکی از لابی گری ها این است که کسی که مسلط به جزئیاتی از راه های برون رفت و راههای دور زدن قانون در بانک مرکزی هست، مسئولیت در یک بانک خصوصی می گیرد و باعث مشکلات برای ارتباط مالی در کشور می شود.
حاجی دلیگانی تاکید کرد: مادام العمر بودن مدیران بانکی زمینه فساد را به وجود می آورد اما بانک مرکزی در این سالها نظارتش را اعمال نکرده است و به یک جایی می رسد که عدد تخلفات به عدد بزرگی همچون 12 هزار میلیارد می رسد. چون با آن برخورد نشده و به اینجا رسیده است. مادام العمرمدیران بانکی خودش شاید نشود به عنوان خلاف یا جرمی در نظر گرفت اما مهم این است که در این سالها آیا به قانون عمل کرده یانه ... آیا قانون را دور زده یا نه .. به وظایفش عمل کرده یا نه؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین