تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد مطلب : 21082
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تخصیص زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی در سال جاری

۰
plusresetminus
وزیر راه و شهرسازی با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید و عرضه مسکن گفت: مجموعه اقداماتی که انجام شده شامل واگذاری زمین به ۲۰۰ هزار متقاضی بود که برنامه امسال نیز تخصیص زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی است.
تخصیص زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی در سال جاری
به گزارش صدای بانک از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در نشستی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری در محل مجلس خبرگان، با تشریح رویکرد و سیاست این وزارتخانه در موضوع مسکن افزود: افزایش تولید و عرضه مسکن با واگذاری زمین، ساخت واحدهای مسکونی، کمک به ساخت مسکن روستایی، نوسازی بافت فرسوده و ترغیب به ساخت مسکن در این بافت‌ها و صنعت شهرها و همچنین ساماندهی بازار مسکن در بخش اجاره، خرید و فروش بخشی از این اقدامات است.
وی اضافه کرد: احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن بخشی از اقداماتی است که در این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد و بنا داریم تا به این بخش نیز سرعت بیشتری بدهیم.
فرصت ۶ ماهه به محتکران زمین در محدوده‌های شهری
بذرپاش ابلاغ مصوبه‌ای از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را برای دادن فرصت ۶ ماهه به احتکارکنندگان اراضی در محدوده‌های شهرها را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه برای تسریع در تولید مسکن برشمرد.
به گفته وی، در محدوده شهرها اراضی بی شماری هستند که سال‌های سال و بعضاً تا دو دهه دست نخورده باقی مانده‌اند که برخی آنها برای سوداگری و با هدف افزایش قیمت زمین بلااستفاده و رها شده هستند که با مصوبه شورا به مالکان این اراضی فرصت داده‌ایم تا در ۶ ماه بعد از شناسایی اراضی رها شده نسبت به اقدام برای ساخت اقدام کنند.
ارائه رایگان کد رهگیری به موجران و مستأجران در سامانه املاک و مستغلات
وزیر راه و شهرسازی، راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات را فرصتی مناسب برای موجران و مستأجران برای ثبت اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان ذکر و تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات موجران و مستأجران این امکان را دارند تا اجاره نامه خود را در سامانه ثبت کنند و کد رهگیری رایگان دریافت کنند.
مدیریت صحیح بازار مسکن با تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن
بذرپاش ادامه داد: تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن که به تازگی در مجلس مصوب و به خبرگان رهبری برای تأیید نهایی ارسال شده فرصتی مناسب برای ایجاد مدیریت صحیح در بازار مسکن است.
سیاست دولت تولید مسکن در بافت‌های فرسوده است
وی نوسازی بافت فرسوده را با تأمین دو هدف تولید مسکن و نوسازی بافت‌های ناکارآمد سیاست اصلی وزارتخانه در افزایش عرضه مسکن عنوان کرد.
به گفته بذرپاش، بافت‌های فرسوده با دارا بودن همه خدمات شهری این امکان را به سیاستگذار و سازندگان می‌دهد تا با هزینه کمتری نسبت به تولید مسکن اقدام کنند که هم‌زمان با تولید مسکن، نوسازی بافت فرسوده نیز محقق خواهد شد.
رشد صدور پروانه ساختمانی با اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده
وزیر راه و شهرسازی ابلاغ بسته ۱۹ بندی برای تشویق نوسازی در بافت‌های فرسوده را اقدامی مؤثر برشمرد و یادآور شد: با اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در شهر تهران و رشد ۱۵۰ درصدی صدور پروانه در شهر تبریز بودیم که این اقدام با اجرایی شدن در سایر شهرها موجب نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن بیشتر که سیاست دولت سیزدهم است خواهد شد.
تخصیص ۳۲ هزار هکتار اراضی به اجرای نهضت ملی مسکن
بذرپاش همچنین تأمین ۳۲ هزار هکتار اراضی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامی ماندگار توسط دولت سیزدهم برای تولید مسکن دانست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین