تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
کد مطلب : 21122
تخم مرغ ۴۰ درصد زیر نرخ مصوب از مرغداران خریداری می‌شود

ادامه سقوط قیمت تخم مرغ

۰
plusresetminus
به رغم افزایش نرخ مصوب تخم مرغ در هفته‌های اخیر، قیمت این کالا در بازار در سراشیبی کاهش قرار دارد. به گفته مرغداران؛ در حال حاضر تخم مرغ تا ۴۰ درصد زیر نرخ مصوب از آن‌ها خریداری می‌شود.
ادامه سقوط قیمت تخم مرغ
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، ماه پیش دولت قیمت مصوب هر‌شانه تخم مرغ ۳۰ عددی با وزن یک هزار و ۸۰۰ گرم برای مصرف کننده را به ۱۰۰ هزار تومان و قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغدار درب مرغداری را به ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش داد.
هفته گذشته اتحادیه مرغداران میهن نیز قیمت جدید تخم مرغ بسته‌بندی ۳۰ عددی با حداقل وزن یک هزار و ۸۰۰ گرم با درب تحویل به مراکزعرضه به ۱۱۸ هزار و ۶۵۰ تومان و بسته تخم مرغ شرینگ پگ ۳۰ عددی حداقل وزن یک هزار و ۸۵۰ گرم بدون درب تحویل مراکز عرضه را به ۱۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان افزایش داد.
اما، به رغم افزایش قیمت مصوب تخم مرغ از سوی دولت و اتحادیه، این کالا در بازار در سراشیبی تند کاهش قیمت قرار گرفته و هر‌شانه تخم مرغ به طور متوسط ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان زیر نرخ مصوب مصرف‌کننده عرضه می‌شود.
همچنین قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران نیز به کمتر از ۳۱ هزار تومان کاهش یافته است که دست کم ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان زیر نرخ مصوب است.

افت شدید قیمت تخم مرغ و زیان‌های سنگین برای مرغداران
حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفت و گو با اقتصاد آنلاین نیز افت شدید قیمت تخم را تائید کرد و گفت: در حال حاضر تخم مرغ ۴۰ درصد زیر نرخ مصوب از مرغداران خریداری می‌شود.
وی افزود: افت ادامه دار قیمت خرید تخم مرغ در حال رقم زدن زیان بی‌سابقه برای مرغداران است.
کاشانی اظهار کرد: به طور مثال هم اکنون یک واحد متوسط مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه، روزانه ۱۲۰ میلیون تومان و ماهانه ۳ تا ۴ میلیارد تومان زیان می‌کند.
به گفته وی؛ واحد‌های مرغداری مرغ تخمگذار در غفلت مسئولان در حال حذف از چرخه تولید هستند.
کاشانی معتقد است؛ حداکثر تا ۴۰ روز آینده اثرات منفی زیان مرغداران و خروج آن‌ها از چرخه تولید بر بازار نمایان خواهد شد.
وی با انتقاد از طولانی شدن تعیین وزیر جدید برای وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ۲ ماه است که وزارت جهادکشاورزی بدون وزیر مانده و تولیدکنندگان با مشکلات خود ر‌ها شده‌ و جلسات با مسئولان بی‌نتیجه می‌ماند، در حالی که بیشتر بخش‌های تولیدی در این حوزه دچار بحران هستند.
کاشانی تصریح کرد: ما در این مدت برای عبور از بحران به مسئولان جهاد کشاورزی پیشنهاداتی از جمله، خرید و ذخیره‌سازی تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و همچنین حذف موقت عوارض صادرات را داده‌ایم اما، با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی بدون وزیر است، پیشنهادات ما بدون پاسخ‌ بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین