تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : 21159
در پنل تامین مالی در صنعت غذا مطرح شد؛

تامین مالی صنعت غذا نیازمند حرکت به سمت بازار سرمایه

سرمایه گذاری جدید مقدمه امنیت غذایی
۰
plusresetminus
با حضور فعالان صنعت غذا و بازار سرمایه پنلی در رابطه با تامین مالی در صنعت غذا برگزار شد که در آن به مسائلی مانند راه های جایگزین تامین مالی از بازار پول و ظرفیت های بازار سرمایه پرداخته شد.
تامین مالی صنعت غذا نیازمند حرکت به سمت بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، در حاشیه نمایشگاه آگروفود ۱۴۰۲ پنل تخصصی «تامین مالی در صنعت غذا» با حضور عسگر نوربخش مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان، مجید آزادی عضو غیرموظف هیات مدیره تامین سرمایه دماوند و سیدمهدی علم الهدی معاون پذیرش فرابورس ایران به ابتکار شرکت زمزم ایران برگزار شد.
عسگر نوربخش با بیان اینکه صنعت غذا یکی از بزرگترین صنایع کشور از نظر گردش مالی است، اظهار داشت: به دلیل گردش مالی بالا باید به دنبال ادبیات و گفتمان جدیدی در زمینه تامین مالی این صنعت باشیم.
وی افزود: موضوع تامین مالی امری تخصصی است و نباید انتظار داشته باشیم واحدهای مالی شرکت‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند این کار را انجام دهند بلکه واحدی تخصصی باید این وظیفه را انجام دهد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا، گفت: بررسی شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه صنعت غذا به ما نشان می‌دهد که این شرکت‌ها برای تصمیم در رابطه با تامین مالی شرایط اقتصاد کلان، شرایط صنعت و شرایط شرکت را در نظر می‌گیرند و این موضوع یک امر تخصصی است.
وی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه درآمدزایی شرکت‌های فرآورده سازی صنعت غذا تنها در سال ۲۰۲۲ قریب به ۸ تریلیون دلار بوده است. این ارقام به این معناست که در کشورمان باید حجم سرمایه گذاری در صنعت غذا را افزایش دهیم.
نوربخش گفت: تمام کشورهای توسعه یافته امروز در زمره کشورهای با امنیت غذایی بالا هستند؛ امنیت غذایی هم بدون سرمایه گذاری اتفاق نخواهد افتاد.
در ادامه این پنل مجید آزادی عضو غیرموظف هیات مدیره تامین سرمایه دماوند به ارائه پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون به دلایل گسترده تامین مالی شرکت‌های غذایی کشور از طریق تسهیلات انجام می‌شود که باید به مرور زمان به سمت تامین مالی از بازار سرمایه و ابزارهای مالی حرکت کنند.
آزادی ادامه داد: بطورکلی صنایعی که با ذائقه مردم در ارتباط هستند احتیاج به به روزرسانی مداوم و حرکت به سمت تکنولوژی‌های جدید دارند.
وی گفت: همین به روز رسانی مداوم نیازمند تامین مالی مداوم نیز است. این مهم قابل دستیابی نیست مگر با ابزارهای مالی و بازار سرمایه که تاکنون صنعت غذا آنطور که باید و شاید از آن بهره نبرده‌ است.
عضو هیات مدیره تامین سرمایه دماوند، تصریح کرد: صنعت غذا به دلیل حاشیه سودی که دارد، نمی‌تواند تامین مالی کوتاه مدت انجام دهد. این صنعت برای بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات نیازمند زمان است و باید ابتدا بتواند محصولات خود را در بازار عرضه کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین