تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : 2144

کمک100میلیون دلاری بانک جهانی به تاجیکستان

۰
plusresetminus
30 میلیون دلار از این کمک با هدف توسعه پروژه اقتصاد روستایی و 37 میلیون دیگر برای بهبود پایداری اجتماعی و اقتصادی این کشور صورت می گیرد.
کمک100میلیون دلاری بانک جهانی به تاجیکستان
به گزارش "صدای بانک" ،  بانک جهانی به منظور اجرای 3 پروژه متمرکز بر رفع آسیب پذیری اجتماعی و افزایش پایداری اقتصادی در تاجیکستان به این کشور 98.7 میلیون دلار کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

   شورای مدیران اجرایی بانک جهانی امروز دو پروژه با هدف رفع آسیب پذیری اجتماعی و افزایش پایداری اقتصادی در تاجیکستان را تصویب کرد.

30 میلیون دلار از این کمک با هدف توسعه پروژه اقتصاد روستایی و 37 میلیون دیگر برای بهبود پایداری اجتماعی و اقتصادی این کشور صورت می گیرد.

طرح های مذکور در جنوب تاجیکستان، استان ختلان و شرق این کشور، استان بدخشان همجوار با افغانستان اجرای می شوند.

«یان پیتر آلترس» نماینده دائمی بانک جهانی در تاجیکستان در این خصوص گفت: تاجیکستان یکی از چهار کشور جهان است که از کمک های مالی اضافی بانک جهانی برای رفع خطرات مربوط به آسیب پذیری، خشونت و مناقشه ها بهره خواهد برد.

پروژه توسعه اقتصاد روستایی در مناطق استان بدخشان و ختلان  تاجیکستان به اجرایی و گسترش فرصت های مردم محلی برای دریافت درآمد از طریق سرمایه گذاری در دو بخش با بالاترین ظرفیت، یعنی گردشگری و کشاورزی را کمک خواهد کرد.

پروژه مذکور همچنین سرمایه گذاری های دولتی در زیرساخت های تاسیسات فرهنگی را تکمیل و برای بهبود زیرساخت های کوچک صنایع کشاورزی از جمله بازارهای های محلی ابزارهای لازم را در اختیار جوامع قرار می دهد.

در چارچوب این پروژه همچنین به دامداران و شرکت های کوچک و متوسط، مشغول به فعالیت در عرصه گردشگری، صنایع کشاورزی و بخش های مرتبط با هدف بهبود ذخیره سازی و پردازش محصولات جمع آوری شده و همچنین بهبود کیفیت خدماتی که به گردشگران ارائه می شود، کمک های مالی تخصیص می شود.

در چارچوب این پروژه همچنین برنامه ای برای ارائه کمک های مالی برای بهبود زیراست های محلی با توجه به تقاضا جوامع، برای مثال، بهبود دسترسی به آب، وضعیت جاده و احداث مهد کودکان جدید راه اندازی می شود.

اجرای برنامه های آموزش برای جوانان با هدف آموزش مهارت های جدید اجتماعی و دیجیتال و غیره از دیگر اهداف پروژه های بانک جهانی در تاجیکستان به شمار می روند.

این بودجه اضافی در چارچوب برنامه بانک جهانی تحت عنوان رژیم کاهش خطرات صورت می گیرد. چالش های اقتصادی همانند فرصت های اشتغال محدود، همراه با خطرات امنیتی ناشی از مرز طولانی با افغانستان، و خطرات اجتماعی ناشی از عدم ارائه خدمات کافی در مناطق روستایی و سطح بالای فقر روستایی می تواند انزوای اجتماعی و اقتصادی و آسیب پذیری را ایجاد کند.

در چارچوب این برنامه بانک جهانی به تاجیکستان 98.7 میلیون دلار تخصیص کرد که برای اجرای سه پروژیه پیش بینی شده اند. دو پروژه از این سه طرح امروز تصویب و انتظار می رود سومین پروژه درماه ژویه سالجاری توسط شواری مدیران اجرایی بانک مذکور مورد بررسی قرار می دهد.

سبد فعال بانک جهانی در تاجیکستان 683 میلیون دلار را تکشیل و شامل 17 پروژه می باشد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین