تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : 21506

آفریقای جنوبی با ارائه خدمات رایگان برای 11 میلیون خانوار بر فقر غلبه می‌کند

۰
plusresetminus
دولت آفریقای جنوبی به منظور غلبه بر فقر، طرح حفاظت اجتماعی را به اجرا درآورده است که شامل حمایت‌های مالی گسترده از میلیون‌ها آفریقایی می‌شود.
آفریقای جنوبی با ارائه خدمات رایگان برای 11 میلیون خانوار بر فقر غلبه می‌کند
به گزارش صدای بانک از تجارت نیوز، آنگونه که رئیس جمهوری آفریقای جنوبی می‌گوید کشورش از زمان تاسیس تمام تلاش و منابع خود را برای زدودن فقر و کاهش بی‌عدالتی به کار گرفته است. سیریل رامافوسا (Cyril Ramaphosa) در سالروز تولد نلسون ماندلا طی سخنانی اظهار کرده است که لازم است در روز بزرگداشت فعالیت‌ها و زندگی ماندلا، جامعه‌ای که او خود را وقف آن کرده بود بسازیم.
به نقل از Moneyweb، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی همچنین در ادامه گفت: دستاورد تاسیس دموکراسی در سال 1994 در داخل کشور به پایان نرسیده است. تاسیس دموکراسی در آفریقای جنوبی گامی حیاتی به منظور کاهش بی‌عدالتی در جامعه ما بود، تعداد کمی از مردم آفریقای جنوبی در رفاه زندگی می‌کردند، در حالی‌که بقیه شهروندان در محرومیت بودند. در سال 2005 و همزمان با کمپین جهانی مبارزه با فقر، رئیس جمهوری وقت نلسون ماندلا گفته بود که غلبه بر فقر یک ژست خیرخواهانه نیست، بلکه یک عمل عدالت‌خواهانه محسوب ‌می‌شود. از طریق برنامه‌های بنیادین حفاظت اجتماعی ماندلا، دولت برای میلیون‌ها شهروند آفریقایی حمایت‌های حیاتی در نظر گرفت، بسیاری از آن‌‌ها را از فقر مطلق نجات داد و نیازهای متعدد مردم را برطرف کرد.
وی ادامه داد: در امتداد تلاش‌های دولت آفریقا برای بازسازی اقتصادی، می‌کوشیم تا فرصت‌های شغلی بیشتر ایجاد کرده و فضای باز برای کسب و کارهای نوظهور فراهم کنیم. ما در تلاش هستیم تا در بخش فقیرتر و آسیب‌پذیرتر جامعه آفریقایی سرمایه‌گذاری کنیم. کمک‌های مالی که دولت برای حفاظت اجتماعی در نظر گرفته به هدر نخواهد رفت، بلکه یک تغییر واقعی در زندگی فعلی و آینده مردم به وجود می‌آورد. حفاظت اجتماعی در آفریقای جنوبی افقی فراتر از تضمین‌های اجتماعی برای سالمندان، کودکان، افراد ناتوان و بازنشستگان نظامی دارد. حمایت مالی دولت، موسسات بیمه بیکاری که افراد فاغل شغل را تامین کرده و همچنین موسساتی که بیمه تصادف پرداخت می‌کنند را شامل می‌شود.
جزئیات بسته حمایتی دولت چیست؟
در بسته حمایتی دولت، خدمات رایگان برای 11 میلیون خانوار در نظر گرفته شده که سبب می‌شود افراد فقیر به امکاناتی همچون برق، آب سالم، امکانات بهداشتی و دیگر خدمات دسترسی داشته باشند. تحصیلات پایه‌ای برای بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در نظر گرفته شده تا بسیاری از آنها به شکل رایگان تحصیل کنند. خدمات سلامت و مراقبت‌های درمانی برای 50 میلیون شهروند آفریقایی در نظر گرفته شده که بیمه شخصی سلامت در اختیار ندارند. با اجرای طرح حفاظت اجتماعی، میلیون‌ها خانواده در آفریقای جنوبی که زندگی‌شان متحول می‌شود یارانه مسکن دریافت می‌کنند.
در یک کلام، طرح حفاظت اجتماعی دولت آفریقای جنوبی شامل برنامه‌های اشتغال‌زایی عمومی و اجتماعی بوده که برای افراد بیکار، درآمد مناسب، تجربه کاری و فرصت‌های مهارت‌آموزی را فراهم کند. ارزیابی اخیر بانک جهانی نشان داده که اجرای این طرح نقش اساسی در کاهش فقر در آفریقای جنوبی ایفا می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین