تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : 21535
رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس خبر داد:

مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شد

۰
plusresetminus
علی‌اکبر ایرانشاهی گفت: مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر و مدیر صندوق از امروز به مدت یک ماه مهلت دارد پذیره‌نویسی را انجام دهد.
مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس با بیان اینکه دومین صندوق املاک و مستغلات مجوز پذیره‌نویسی گرفت و از امروز تا یک ماه آینده، مدیر صندوق مهلت انجام پذیره‌نویسی دارد طی مصاحبه ای گفت: پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات به دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول ابتدا املاک و مستغلات به صندوق منتقل شده و سپس پذیره‌نویسی صورت می‌گیرد. در این حالت وجه حاصل از پذیره‌نویسی، بابت بخشی از ثمن معامله پرداخت می‌شود؛ به این معنا که ابتدا دارایی مورد نظر خریداری و پس از آن پذیره‌نویسی انجام می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات به روش فوق انجام شد اما در دومین روش که دومین صندوق املاک و مستغلات از این روش پذیره‌نویسی خواهد کرد، ابتدا پذیره‌نویسی نقدی صورت گرفته و پس از جمع‌آوری منابع، نسبت به خرید ملک متناسب با مبلغ پذیره‌نویسی با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه، اقدامات لازم انجام می‌شود.
به گفته رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، در حال حاضر مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق با نام صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات نیک رای با مدیریت گروه مالی دانایان صادر شده و از ۲۴ تیرماه به مدت یک ماه، مدیر مهلت دارد پذیره‌نویسی را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: در روش اول، سرمایه‌گذار با آگاهی از املاک و مستغلات موضوع سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و اما در روش دوم، سرمایه‌گذار با اعتماد به مدیر صندوق، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.
ایرانشاهی در پایان گفت: سرمایه‌گذاران برای دستیابی به طرح توجیهی و امیدنامه این صندوق می‌توانند به تارنمای صندوق مراجعه کنند. همچنین خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق مذکور از طریق شبکه کارگزاری امکان‌پذیر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین