تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : 21710
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

تسریع روند مقایسه شرکت‌ها با ابلاغیه حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه

۰
plusresetminus
احمد اشتیاقی گفت: با ابلاغیه سازمان مبنی بر حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه شاهد تسهیل و تسریع روند مقایسه شرکت‌ها و شفافیت اطلاعاتی خواهیم بود.
تسریع روند مقایسه شرکت‌ها با ابلاغیه حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکت‌های بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، احد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه طی مصاحبه‌ای در خصوص تاثیر ابلاغیه حداقل الزامات افشای اطلاعات شرکتهای بازار سرمایه، اظهار کرد: تا قبل از ابلاغ این نامه، سازمان فرم نمونه‌ای را صادر نکرده بود که شرکت‌ها بر اساس آن اقدام به گزارش تفسیری مدیریت خود کنند، حال با این اقدام افزون بر تسهیل روند مقایسه شرکت، شفافیت اطلاعاتی نیز افزایش خواهد یافت.
او افزود: مطابق ابلاغیه مذکور شرکت‌ها می‌بایست تحلیل حساسیت سود را اعلام کنند، به طور مثال عواملی که می‌تواند موجب افزایش یا کاهش سود‌آوری سهام شود باید شفاف باشد زیرا انجام این مسئله می‌تواند افق دیدی برای تحلیل‌گران یا سهامداران باشد.
کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مطابق ابلاغیه شرکت‌ها می‌بایست آن بخش از عملکردشان که مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شود را در گزارش شفاف اعلام کنند. به طور مثال ناشر می‌بایست در گزارش تفسیری مدیریت درج کند که علت عدم سوددهی آن در این مدت چه بوده است.
اشتیاقی در پایان گفت: این امر موجب می‌شود تا سهامدار بداند علت زیان دهی ‌صنعتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده چه بوده است. از سوی دیگر این شفافیت در گزارش‌ها، یک افق دیدی به سهامدار می‌دهد تا بداند در صورت رفع این مسئله سهام شرکت سودده بوده و دیگر از رفتار هیجانی خودداری خواهند کرد و سمت و سوی مطالبات‌شان نیز به مرور به سمت دستگاه‌ها یا نهادهای مربوطه تغییر می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین