تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : 22631

استرالیا رکورد جدیدی در انرژی تجدیدپذیر ثبت کرد

۰
plusresetminus
براساس آمارهای جدید، استرالیا پیشرفت چشمگیری در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر داشته است. درک روند این توسعه می‌تواند برای کشوری چون ایران درس‌های فراوانی به همراه داشته باشد.
استرالیا رکورد جدیدی در انرژی تجدیدپذیر ثبت کرد
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، استرالیا یکی از پیشروترین کشورهای جهان در زمینه انرژی تجدیدپذیر است. این کشور دارای منابع طبیعی فراوانی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی هیدروالکتریکی و انرژی زمین گرمایی است.
در آخرین روز زمستان، استرالیا به رکورد 37.5 درصد سهم انرژی های تجدیدپذیر در سال رسید. استرالیا رکورد جدیدی از سهم انرژی تجدیدپذیر 37.5 درصدی را در 12 ماه گذشته به ثبت رسانده است و معیار نوسانی جدید را در آخرین روز زمستان استرالیا 31 اوت ایجاد کرده است.
برنامه انرژی های تجدیدپذیر استرالیا در حال حاضر به خوبی در حال اجرا است. این برنامه منجر به افزایش قابل توجهی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا شده است.
 
مزایای انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا
کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای:
انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی منبع پاکی هستند که هیچ گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کنند. این امر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش اثرات تغییرات آب‌وهوایی کمک می‌کند.
 
بهبود کیفیت هوا:
انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی جایگزین سوخت‌های فسیلی می‌شوند که هنگام سوختن باعث انتشار آلاینده‌های هوا می‌شوند. این امر به بهبود کیفیت هوا و کاهش بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا کمک می‌کند.
 
ایجاد مشاغل جدید:
صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از سریع‌ترین صنایع در حال رشد در استرالیا است. این صنعت مشاغل جدیدی در زمینه تولید، نصب و نگهداری سیستم‌های انرژی های تجدیدپذیر ایجاد می‌کند.
برنامه انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا یک برنامه جامع و موفق است که به ایجاد آینده‌ای پاک‌تر و پایدارتر برای این کشور کمک می‌کند.
به نقل از reneweconomy، تحلیلگر انرژی سایمون هلمز(Simon Holmes) می‌گوید: «در آخرین روز زمستان، بازار ملی برق استرالیا(NEM) به میانگین سالانه 37.5 درصد تجدیدپذیر رسید.»
سایمون هلمز در ادامه بیان کرد: مصرف گاز پس از کمترین میزان مصرف گاز زمستانی آن از سال 2004، تنها 5 درصد شده است و میزان مصرف زغال سنگ هم از زمان شروع ثبت رکوردها به 57.4 درصد کاهش یافته است.
سیاست‌گذاری واطلاعات‌ ممکن است متوجه مغایرت با سهم انرژی‌های تجدیدپذیری شده باشند، در همین راستا اطلاعاتی که در اواخر هفته گذشته توسط دولت فدرال در سه ماهه مارس منتشر شده، ادعای سهم 39 درصدی در 12 ماه منتهی به 31 مارس را نشان می‌دهد و سهم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نزدیک به 40 درصد 12 ماه منتهی به 30 ژوئن افزایش یافته است.
تیم OpenNEM این خطا را به بخش دولتی گوشزد کرد و از آن زمان به سهم قابل تجدیدپذیر 35 درصد برای سال منتهی به پایان مارس اصلاح شد.

نمودار انرژی استرالیا

کاهش استفاده از سوخت های فسیلی در کنار رشد انرژی های تجدیدپذیر
سهم انرژی تجدیدپذیر در مناطق مختلف استرالیا
بر اساس گزارش OpenNEM سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق مختلف استرالیا متفاوت است. به طور کلی، ایالت های جنوبی استرالیا، ویکتوریا و تاسمانی بیشترین سهم انرژی های تجدیدپذیر را دارند.
 
ایالت جنوبی استرالیا
ایالت جنوبی استرالیا یکی از پیشگامان انرژی های تجدیدپذیر در استرالیا است. در این ایالت، انرژی های تجدیدپذیر بیش از 69.9 درصد از برق تولید شده را تأمین می‌کنند. سهم عمده این انرژی ها مربوط به انرژی خورشیدی و بادی است.
 
ایالت ویکتوریا
ایالت ویکتوریا نیز از دیگر ایالت های پیشرو در زمینه انرژی های تجدیدپذیر است. در این ایالت، انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی آبی بیش از 40.9 درصد از برق تولید شده را تأمین می‌کنند.
 
ایالت تاسمانی
ایالت تاسمانی به دلیل منابع غنی انرژی بادی، از ظرفیت بالایی برای تولید انرژی های تجدیدپذیر برخوردار است. در این ایالت، انرژی های تجدیدپذیر 94.3 درصد از برق تولید شده را تأمین می کنند. سهم عمده این انرژی ها مربوط به انرژی آبی است.
 
سایر ایالت‌های استرالیا
در ایالت های دیگر استرالیا، سهم انرژی های تجدیدپذیر کمتر است. در ایالت کوئینزلند 26.4 درصد، نیو ساوت ولز 29.6 درصد، انرژی های تجدیدپذیر از برق تولید شده را تأمین می کنند. در ایالت نیو ساوت ولز(NSW)، سهم عمده این انرژی ها مربوط به انرژی خورشیدی است. در ایالت کوئینزلند، سهم عمده این انرژی ها مربوط به انرژی بادی است. در ایالت های غربی استرالیا، سهم انرژی های تجدیدپذیر برابر 34.3 درصد است. در این ایالت‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر عمدتاً شامل انرژی خورشیدی و بادی است.
در هر صورت، استرالیا هنوز راهی برای رسیدن به هدف 82 درصدی انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 دارد. در واقع، این کشور باید نرخ نصب و کمیسیون اخیر خود را دو برابر کند.
دولت استرالیا اهداف بلندپروازانه ای برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر دارد. این اهداف مستلزم سرمایه گذاری قابل توجه در بخش انرژی های تجدیدپذیر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین