تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : 23018
در راستای حمایت در امر ازدواج و تشکیل خانواده

45 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط بانک کشاورزی

۰
plusresetminus
نزدیک به 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری توسط بانک کشاورزی در 6 ماهه نخست سال جاری پرداخت شد.
45 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط بانک کشاورزی
به گزارش صدای بانک، از دیرباز سنت ازدواج در دين و فرهنگ ملت ما یک امر مقدس و مورد تاکيد و توجه بوده و هست. در دين اسلام هم تا آن جا توصيه شده که ازدواج را عامل حفظ نيمي از ايمان مي‌دانند و معتقدند فردي که ازدواج مي‌کند بايد براي تحصيل نيم ديگر ايمانش بکوشد و از آنجایی که برای شروع زندگی مشترک، نیازهای مالی حرف اول را می زند، بيشتر کشور‌هاي جهان براي جلوگیری از فساد و همچنین بالا رفتن نرخ رشد جمعيت به دنبال راهکار‌ها و ارائه تسهيلات براي ازدواج هستند.
همچنین در هر کشوری برای ادامه رشد و بقاء آن ملت همواره نیاز به ایجاد نسل های جدیدتر و جوانان برومند امری بدیهی می باشد.
برای کمک به حل چنین معضلاتی: بواسطه بخشنامه‌ای، بانک مرکزی دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بودجه سال 1402 را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد و بانک کشاورزی نیز به پیروی از بخشنامه صادره از سوی بانک مرکزی برای تحکیم بنیان خانواده و همچنین کمک به رشد و پیشرفت طرح جوانی جمعیت، امکانات دریافت تسهیلات لازم را برای جوانان فراهم آورد.
طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰ میلیون تومان است.
بانک کشاورزی از ابتدای سال 1402 تا پایان شهریور ماه، نزدیک به 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.
این بانک در راستای تسهیل در امر ازدواج و تشکیل خانواده، از ابتدای سال جاری تا 31 شهریورماه  34 هزار و 395  میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 16 هزار و 754 نفر از واجدین شرایط پرداخت نموده است.
بانک کشاورزی همچنین در شش ماهه ابتدای سال 1402 در راستای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت، 10 هزار و 162 میلیارد ریال تسهیلات به 15 هزار و 380 خانواده پرداخت کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین