تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : 23352

واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا راه اندازی می‌شود

۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: با راه‌اندازی واحد پارازایلین علاوه بر تکمیل زنجیره تولید و تامین خوراک پتروشیمی‌های پایین دست، شاهد افزایش سودآوری شرکت خواهیم بود.
واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا راه اندازی می‌شود
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در جریان بازدید فعالان بازار سرمایه از این شرکت با بیان‌اینکه طی ۱۰ روز آینده شاهد راه‌اندازی از واحد پارازایلین خواهیم بود، اظهار داشت: این واحد یکی از واحدهای اصلی شرکت است که استفاده از فرایندهای پیچیده به منظور تولید محصولات با درجه خلوص بالا چون بنزن، پارازایلین و ارتوزایلین از جمله خصوصیات ویژه آن است و به دست متخصصان داخلی تجهیز و آماده راه‌اندازی شده است.
وی افزود: با راه‌اندازی این واحد علاوه بر تکمیل زنجیره تولید و تامین خوراک پتروشیمی‌های پایین دست، شاهد افزایش سودآوری شرکت خواهیم بود و همچنین با راه اندازی این طرح ۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
احمدزاده با بیان‌اینکه با آغاز جنگ روسیه و اوکراین قیمت محصولات پتروشیمی افت کرد، افزود: نفع راه‌اندازی واحد پارازایلین پس از جنگ روسیه و اوکراین محرز شد و شرکت‌های آروماتیکی به موازات تولید محصولات برای بهینه سازی اقتصاد، احتمال تولید مشتقات بنزینی را ایجاد کردند. پاشنه آشیل پتروشیمی‌های آروماتیکی، رافینیت و قیمت آن دارای نسبت با نفتا است که لزوم تبدیل رافینیت جزو ضروریات بشمار می‌آید. طبق پیش‌بینی سود در سال جاری با راه‌اندازی واحد پارازایلین و ریفرمیت، میزان سود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.
در ادامه امید عازمیان، مدیر مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یادآور شد؛ با راه‌اندازی واحد پارازایلین روند سودآوری دلاری افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه ظرفیت اسمی شرکت را بیش از ۱.۷ میلیون تن محصولات برش سبک و سنگین، گاز مایع، ریفرمیت، رافینیت و بنزن اعلام کرد و گفت: ۹۵ درصد خوراک شامل نفتا، میعانات گازی و ۵ درصد مابقی بنزن پیرولیز است.
وی تبدیل نقاط ضعف به قوت و استفاده بهینه از فرصت‌های بازار را از جمله استراتژی‌های شرکت برشمرد و اضافه کرد: ساختار مدیریتی در نحوه بازاریابی، تامین خوراک، زنجیره تامین تا توزیع مزیت‌هایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند کسب سود و درآمد را به دنبال داشته باشد.
عازمیان تصریح کرد: میزان سود شرکت در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال ما قبل دو برابر شد. همچنین در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار سود کسب شد که علاوه بر آن درآمد ۳۰۰ هزار تن از محصولات فروش نرفته هم وجود دارد.
مدیر مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با تاکید بر اینکه در ۴ سال دوم سبد بوعلی سینا متنوع خواهد شد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد شیرین سازی و عدم قابلیت صادرات برش سبک، سیاست تبدیل به رافینیت اتخاذ شد و امکان صادرات با تانکر امکانپذیر و با افزایش قیمت، رافینیت با مواد آروماتیکی ترکیب و به ریفرمیت تبدیل و به نرخ بسیار بالاتر به فروش رسید.
وی ادامه داد: ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری به منظور افزایش سودآوری از جمله اقدامات مالی به منظور افزایش سودآوری شرکت است.
عازمیان ا درباره طرح‌های توسعه‌ای شرکت نیز گفت: اجرای طرح تولید استایرن از بنزن و مطالعه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای سه سال آینده به منظور تکمیل زنجیره ارزش ، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی از جمله طرح‌های توسعه‌ای است که امیدواریم از فرصت‌های بازار به نحو احسن بهره‌مند شویم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین