تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : 23546

کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توسعه می یابد

۰
plusresetminus
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان همدان گفت: بحث خرید کالاهای ایرانی، برای مصرف‌کننده و تولید‌کننده‌های داخلی بسیار مهم است. به همین علت بروز و ظهور کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را در آینده بیش از پیش شاهد خواهیم بود.
کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توسعه می یابد
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «مرتضی بهاروند» مدیر شعب بانک در استان همدان ضمن شرکت در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو، درباره جمع‌آوری منابع قرض‌الحسنه که در گذشته در مساجد صورت می‌گرفت، اظهار داشت: اوایل انقلاب اسلامی این موضوع به‌صورت جدی‌تر مورد توجه قرار گرفت و تا سال ۱۳۶۰ صندوق‌های قرض‌الحسنه متعددی تشکیل شدند.
این کارشناس پولی و بانکی ادامه داد: قرض‌الحسنه به مرور ترویج یافت و در سال ۱۳۸۶ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شکل گرفت. پس از آن نیز بانک قرض‌الحسنه رسالت تشکیل شد که ابتدا به صورت صندوق فعال بود و بعدها به بانک تبدیل شد و فضای قرض‌الحسنه به لطف خدا بیشتر باز شد.
بهاروند خاطرنشان ساخت: در ابتدای تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه، به سرمایه اولیه‌ای نیاز بود تا این بانک‌ها تشکیل شوند و از این رو از بانک‌های تجاری، آورده اولیه را تأمین کردند و این مسئله باعث شد از میان هیأت مدیره بانک‌های تجاری، اعضای موظف و غیر موظف در مجموعه‌های قرض‌الحسنه حضور داشته باشند.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان همدان گفت: هیأت مدیره‌هایی هم که از بانک‌های تجاری وارد می‌شوند، عمدتاً در پی سهامداری مجموعه‌های خودشان هستند، اما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، خدا را شکر در مجموعه‌های قرض‌الحسنه مدیرانی حضور دارند که نگاهی در راستای قرض‌الحسنه داشته و دارند و توجه آن‌ها به سوی مسئولیت اجتماعی است.
بهاروند درباره نحوه وام‌گیری مردم گفت: یک سیستم اعتبارسنجی وجود دارد و اشخاصی که به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مراجعه می‌کنند، در آن سامانه اعتبارسنجی می‌شوند و کسانی که رتبه A یا B باشند، می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از وام قرض‌الحسنه بدون ضمانت استفاده کنند و این یک امتیاز به مشتری در حوزه قرض‌الحسنه است. در بحث مسئولیت‌های اجتماعی تسهیلات کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی، بیماران و تسهیلات دانشجویی تا مقطع دکتری پرداخت می‌شود.
این کارشناس پولی و مالی افزود: اقتصاد متورم کشور ما ناشی از بهره‌های نامتعارفی است که به مردم تحمیل می‌شود و از این رو در بانک‌های قرض‌الحسنه درپی آن هستیم که کارت قرض‌الحسنه برای همه نیازهای زندگی افراد استفاده شود و محصولات متنوعی در بانک‌های قرض‌الحسنه نهادینه شود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: کالاکارت نیز در این راستا کمک می‌کند، زیرا در قالب اقتصاد مقاومتی و و برای رفع مشکلات اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو بحث خرید کالاهای ایرانی، هم برای مصرف‌کننده و هم برای تولید‌کننده‌های داخلی بسیار مهم و مؤثر است. به همین علت یکی از محصولات در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کالاکارت است که بروز و ظهور آن را در آینده بیش از پیش شاهد خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین