تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : 23618
رئیس سازمان بورس در نشست «تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه» عنوان کرد:

​درخواست تامین مالی بیش از 10 شرکت در فرابورس طی کیش اینوکس

۰
plusresetminus
دهمین دوره رویداد کیش اینوکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی کشور با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور روز گذشته به طور رسمی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه 18 آبان 1402 میزبان بازدیدکنندگان و مخاطبان است. در جریان رویداد کیش اینوکس 2023 ، ظهر امروز نشست تخصصی «تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه» با حضور رئیس و عضو هیات مدیره سازمان بورس، مدیران عامل بورس و فرابورس، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و جمعی از مسئولان و فعالان بازار سرمایه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
​درخواست تامین مالی بیش از 10 شرکت در فرابورس طی کیش اینوکس
به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست با اشاره به اینکه از دهه ۸۰ و همزمان با اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی، طیف وسیعی از شرکت‌ها وارد بازار سرمایه شده‌اند اما هنوز شرکت‌های کوچک و متوسط که عمده آن‌ها به بخش خصوصی برمی‌گردد به بازار ورود نکرده‌اند، گفت: برگزاری این همایش و نمایشگاه موجب شده بیش از 10 شرکت در فرابورس درخواست تامین مالی دهند.
عشقی عنوان کرد: از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شروع سفرهای استانی سازمان بورس و ارکان، شرکت‌های متوسط بسیاری علاقه‌مند به حضور در بازار سرمایه بودند اما هیچکدام ابزارهای مالی بازار سرمایه را در اختیار ندارند.
رئیس سازمان بورس در ادامه به تاسیس بورس بین‌الملل اشاره کرد و گفت: موافقت اصولی تأسیس بورس بین‌الملل صادر شده و طی دو فراخوان اشخاص حقوقی خواستار تأسیس بورس بین‌الملل شده‌اند که امید داریم تا پایان سال عملیاتی شود.
وی با بیان‌اینکه در دو سال گذشته برای ۲۲۰ نهاد مالی مجوز صادر شده است، گفت: به نظر می‌رسد با افزایش نهادهای مالی بازار رقابتی‌تر شود چرا که وجود نهادهای مالی می‌توانند منابع مالی را برای مناطق آزاد و شرکت‌های کوچک و متوسط تامین کنند.
عشقی، کمک به استان‌ها به ویژه مناطق آزاد که ظرفیت خاص برای سرمایه‌گذاری دارند را از کارکردهای اصلی نهادهای مالی برشمرد و ادامه داد: سیاست اصلی ما نوآوری مالی مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق است که با تامین مالی مناطق آزاد محقق می‌شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته نیز با اعلام خبر انجام انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت رایگان، اظهار کرد: سهام عدالت تقریبا یک جمعیت ۵۰ میلیون نفری را شامل می‌شود که در این مدت ۱۷ ساله، عده‌ای فوت کرده‌اند. دستگاه‌های مختلف به سازمان کمک کردند تا به صورت الکترونیک بتوان آن‌ها را به وراث بدون هیچ کارمزدی انتقال داد فقط نیاز است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کند.
گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور از 15 تا 18 آبان ماه جاری در جزیره کیش برپاست و بستری برای تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین‌المللی فراهم می‌کند.
همچنین فرابورس ایران با مشارکت در کیش اینوکس 2023 میزبان عموم مخاطبان و بازدیدکنندگان در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین