تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : 23621
در پی بازدهی 3.9 درصدی بازارهای فرابورس رقم خورد

قرارگیری شاخص کل فرابورس در ارتفاع 25 هزار واحدی

۰
plusresetminus
بازارهای فرابورس ایران در سومین هفته آبان ماه با بازدهی مثبت 3.9 درصدی آیفکس و رشد 2.3 درصدی ارزش بازار همراه شدند و ورود جریان نقدینگی تازه باعث شد تا معاملات خرد نیز طی این مدت 10 درصد افزایش یابد.
قرارگیری شاخص کل فرابورس در ارتفاع 25 هزار واحدی
به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی معاملات هفته منتهی به 19 آبان، بازارهای فرابورس روند مثبتی را تجربه کردند به طوری که شاخص کل فرابورس در پی رشد هفتگی 3.9 درصدی به سطح 25 هزار واحدی و ارزش بازاری فرابورس نیز به رقم 2.4 میلیون میلیارد تومانی رسید.
در 5 روز کاری هفته‌ای که گذشت، شاهد دادوستد بیش از 25 میلیارد ورقه به ارزش افزون 261 هزار میلیارد تومان در بازارهای فرابورس بودیم که این میزان معامله در بیش از 898 هزار دفعه رقم خورد. حجم کل معاملات 2 درصد کاهش و ارزش آن 2 درصد افزایش یافت.
در این میان، سهامداران در بازارهای اول و دوم به ترتیب حدود 4000 و 2660 سهم را دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از 2500 و 2100 میلیارد تومان بود.
حاصل معاملات صورت‌گرفته در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه نیز ثبت دادوستد 4 هزار و 700 میلیون سهم به ارزش بیش از 2650 میلیارد تومان بود که این معاملات نسبت به هفته ماقبل، نوسان چندانی نداشت.
رونق معاملات بازارهای مشتقه و توافقی

در بازار ابزارهای مشتقه نیز معاملاتی به ارزش 17 میلیارد تومان به ثبت رسید که رشد 80 درصدی را در مقایسه با هفته پیشین نشان می‌دهد. ضمن آنکه بازار توافقی که معاملات آن از اواسط مهرماه جاری کلید خورده است میزبان مبادلات 1.5 میلیارد تومانی بود و رشد 220 درصدی هفتگی را به ثبت رساند.
از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی بیش از 13 میلیارد ورقه به ارزش 254 هزار میلیارد تومان نقل‌وانتقال یافت که افزایش 2 درصدی ارزش مبادلاتی را تجربه کرد.
بررسی جدول معاملات ابزارهای مالی شامل اوراق مالی اسلامی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نشانگر آن است که معاملات اوراق مالی اسلامی با رشد حدود 3 درصدی و معاملات ETFها با افت 10 درصدی همراه بوده است. ارزش خریدوفروش اوراق تسه و تملی نیز نسبت به هفته قبل، ثابت و بدون تغییر بود.
در نهایت نگاهی به جدول صنایع پیشرو معاملات در سومین هفته کاری آبان ماه نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد با 10 درصد رشد در پایان این هفته به 6 هزار میلیارد تومان بالغ شده است.
در این میان گروه سرمایه‌گذاری‌ها با در اختیار گرفتن سهم 13 درصدی، بیشترین ارزش معاملات خرد را در بازار سهام و اختیار سهام به خود اختصاص داد و گروه‌های انبوه‌سازی، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی نیز در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین