تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : 24161

موفقیت در عرصه بانکداری نیازمند توجه به ارتباطات انسانی است

۰
plusresetminus
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان اردبیل اعلام داشت موفقیت در عرصه بانکداری نیازمند توجه به ارتباطات انسانی است.
موفقیت در عرصه بانکداری نیازمند توجه به ارتباطات انسانی است
به گزارش صدای بانک، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان اردبیل اظهار داشت: بانکداری علاوه بر ابعاد مالی، حسابداری، فناوری نیازمند توجه به ارتباطات انسانی است، ارتباط موثر با مشتریان، فعالین اقتصادی و تعاونگران و همچنین رعایت مولفه های صحیح ارتباطی و مدیریتی با همکاران استان می تواند در کسب موفقیت ها و دستاوردها تاثیر گذار باشد.
وی افزود: کار تیمی ، جمعی و گروهی در میان همکاران استانی و شعب نقش موثری در ارتقای عملکرد دارد، کار جمعی باید در فرهنگ سازمانی جای داشته باشد، فرهنگ سازمانی نیز از بالا به پایین تسری می یابد، در استان نیز ابتدا نقش مدیر استان ، سپس معاونین استان و سایرین نقش مهم دارند و در شعبه نیز نقش رییس شعبه برای فرهنگ سازی تاثیر گذار است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: مدیران ارشد بانک نهایت حمایت و پشتیبانی را از همکاران استان مورد توجه دارند و جلسات ارزیابی برای کمک به بهبود عملکرد استانها و هموار سازی مسیر استان برای عملکرد بهینه است.
این مقام بانکی تصریح نمود: کشت و صنعت پارس و کشت و صنعت مغان به عنوان دو مجموعه اثرگذار در اقتصاد استان اردبیل حضور دارند که حلقه اتصال میان کشاورزی و صنعت هستند و در صورت حمایت می توانند به ارز آوری نیز کمک نمایند. کمک به تقویت تعاون در این دو مجموعه و استفاده از ظرفیت های مهم تعاونی می تواند موجب تعامل دو طرفه میان بانک و این دو قطب مهم کشاورزی و صنعت باشد.
شیخ حسینی تاکید نمود: بانکداران معمولا با ابزارهای در اختیار به گسترش فعالیت بانکی و جذب مشتریان و عملیات بازاریابی مشغول می شوند، بانک توسعه تعاون به لحاظ طراحی محصول به بلوغ دست یافته است و گاهی دیده شده محصول اثربخش بانک توسط برخی بانکهای دیگر الگوبرداری می شود و آن بانک حتی نتایج بسیار خوبی در جذب منابع و مشتریان حاصل می کند، ضرورت دارد در بکارگیری و نحوه ارائه محصول و بازاریابی مناسب جامعه هدف محصول دقت شود تا دستاوردهای مناسبی پدید آید.
وی بیان داشت: رصد دقیق و جامع عملکرد استانها همواره مد نظر ما بوده است و ارزیابی منحصر به جلسات حضوری نیست، همواره با تسلط و احاطه کافی بر وضعیت عملکردی استانها، عملکردی جامع از کل بانک را مد نظر داریم و یکی از مواردی که به عنوان مدیر عامل هیچ گاه تفویض ننموده ام و به شخصه پیگیر آن بوده ام عملکرد و روند حرکتی استان است.
شیخ حسینی گفت:با توجه به این که سال ها تجربه در سطوح مدیریتی و اجرایی بانک را دارم به ابعاد متنوع مسائل اجرایی و چالش ها احاطه دارم و نگاه حمایتی و پشتیبانی از همکاران بانک در سطح استان و شعب را مد نظر دارم.
این مقام بانکی ادامه داد:کشف استعدادها و شایسته سالاری ملاک و معیار انتخاب جایگاههای مدیریتی است و لابی و مذاکرات نقشی برای انتخاب جایگاههای مدیریتی ندارد.
وی ادامه داد: وصول مطالبات سررسید گذشته و معوق نیز از طریق کار ارتباطی و مذاکره صحیح و موثر امکان پذیر است.
در ادامه مراسم کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی گفت: عملکرد، تابعی از سه عامل توانایی، انگیزه و فرصت است، ظرفیت های مناسب استان اردبیل در زمینه های اقتصادی و گردشگری بیانگر فرصت‌های موجود است، توانایی را نیز با وجود تیم خوب استان و توانمند استان در اختیار داریم، درباره مسائل انگیزشی است که با فرهنگ سازمانی و کار جمعی می توان به عملکرد بهینه دست پیدا نمود.
وی تاکید نمود: سهم عاطفی و سهم ذهنی برای جذب مشتریان و توسعه بازار بسیار مهم است، استان 6.2 درصد مشتریان بانک را در اختیار دارد، چنانچه به این دو سهم توجه بیشتر شود دستیابی به سهم بالاتر بازار و ارتقای سهم بازار بانکی امکان پذیر است. پایداری مشتری نیز مهم است، طبق گزارش استان توانسته رضایتمندی 93 درصدی مشتریان حقیقی و رضایت 85 درصد مشتریان حقوقی را کسب نماید که البته نیاز است فاکتورها و جزییات این گزارش نیز مورد تدقیق و تحلیل قرار گیرد. توجه داشته باشیم که استان به ضرورت ترکیب بهینه منابع سپرده ای با هدف کنترل هزینه عملیاتی باید توجه داشته باشد.
میرزاخانی ادامه داد: استان اردبیل برای بهبود عملکرد باید به بهینه گزینی اعم از کنترل هزینه ها، ایجاد ترکیب بهینه و ساختار مناسب سپرده استان، ارتقای بهره وری کارکنان، اهرم مالی، توسعه درآمدهای کارمزدی التزام داشته باشد. استان در برخی شاخص ها اهداف را صد در صد محقق نموده با این حال عملکرد کلی جای بهبود دارد.
عادل کریمی مدیر شعب استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی جامع از وضعیت عملکرد شعب استان بیان نمود همچنین، اعضا هیات عامل بانک آقایان حسن شریفی معاون مدیر عامل در امور عملیات بانکی، محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیر عامل در امور حقوقی و نظارت ،محمد سلمانی معاون مدیر عامل در امور مالی و پشتیبانی، شهرام بخشا معاون مدیر عامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات نیز رهنمودهایی را جهت ارتقا و بهبود عملکرد استان ارائه نمودند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین