تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : 24319

روش دریافت شماره شبا حساب های بانک ملی ایران برای مشتریان

۰
plusresetminus
شماره «شبا» در انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا نیازی ضروری و در انتقال وجه با مبالغ بالا مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان بانک ملی ایران می توانند از طریق سایت رسمی این بانک، شماره شبای خود را به راحتی و به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
روش دریافت شماره شبا حساب های بانک ملی ایران برای مشتریان
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک ملی ایران، شبا یا شماره حساب بانکی ایران به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ISO 13616 تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. 

«شبا» یک کد 26 کاراکتری و مستقل از نظام شماره گذاری داخلی هریک از بانک هاست، اما در محاسبه «شبا» از شماره حساب مربوط به نظام شماره گذاری داخلی بانک ها استفاده می شود و هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب شبا است.
مشتریان بانکی علاوه بر انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا، هنگام گرفتن ابزارهای «دریافت پول» مانند دستگاه کارت‌خوان (POS) و یا درگاه اینترنتی نیز شماره شبا خود را نیاز دارند.
برای تبدیل شماره حساب بانكی ملی به شبا، تبدیل شماره حساب شبا به شماره حساب بانك ملی و دریافت شناسه شبا حساب های خزانه، دستگاه‌های دولتی و بانك‌ها نزد بانك مركزی می توانید روی لینک https://bmi.ir/fa/shaba/ کلیک کنید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین