تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
کد مطلب : 24330
خبر خوش برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی

خرید سوابق قطع شده بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگی

۰
plusresetminus
اگر شش ماه دیگر سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را در پیمانکاری را احیا کنم می توانم پس از شش ماه با ۳۰ سال سـابقه بازنشسته شـوم؟
خرید سوابق قطع شده بیمه تامین اجتماعی برای بازنشستگی
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سرگرمی روز، چنانچه بعد از بررسی های لازم موضوع ادعای سابقه بیمه شده در کمیته شعبه و کمیته استانی بیمه تامین اجتماعی (در خصوص متقاضی بازنشستگی مثل شما) مورد تأیید قرار گیرد، میزان بدهی همراه با جرائم مربوطه به کارفرمای مربوطه اعلام و پس از پرداخت بدهی و یا قطعی شدن آن، سابقه مورد نظر به حساب بیمه شده معترض، در سیستم تأمین اجتماعی ذخیره می شود.
اگر شش ماه دیگر سابقه خود در پیمانکاری را احیا کنم می توانم پس از شش ماه با ۳۰ سال سـابقه بازنشسته شـوم؟
کارفرما از بیمه کردن من خودداری می کرد و در نهایت بعد از پیگیری های زیاد، پیمانکار فقط شش ماه نسـبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه من اقدام کرده است.
با توجه به اینکه پیمانکاری مربوطه کماکان فعالیت دارد، اگر شش ماه دیگر سابقه خود در پیمانکاری را احیا کنم می توانم پس از شــش ماه با ۳۰ سال سـابقه بازنشسته شـوم؟
احمد فاضلی کارشناس تامین اجتماعی گفت: یکی از مقررات سازمان تأمین اجتماعی این است که اگر بیمه شده در گذشته در کارگاهی شاغل بوده و کارفرما تمام یا بخشی از حق بیمه او را پرداخت نکرده باشد، بیمه شده می تواند ضمن مراجعه به شعبه مربوطه تأمین اجتماعی که کارگاه مورد نظر در حوزه عملکرد همان شـعبه فعالیت دارد، به استناد بخشنامه (ادعای سابقه بیمه شدگان) با ارائه اسناد و مدارک مربوط به اشتغال خود، از جمله تعیین شروع و خاتمه پیمان در خصوص پیمانکاری ها اعتراض کند.
چنانچه بعد از بررسی های لازم موضوع ادعای سابقه بیمه شده در کمیته شعبه و کمیته استانی تأمین اجتماعی (در خصوص متقاضی بازنشستگی مثل شما) مورد تأیید قرار گیرد، میزان بدهی همراه با جرائم مربوطه به کارفرمای مربوطه اعلام و پس از پرداخت بدهی و یا قطعی شدن آن، سابقه مورد نظر به حساب بیمه شده معترض، در سیستم تأمین اجتماعی ذخیره می شود.
البته موضوع ادعای سابقه طبق ماده ۱۴۸ قانون کار، قابل پیگیری در اداره تعاون کار و تأمین اجتماعی نیز خواهد بود.
سامانه تلفنی 1420 به صورت 24ساعته در تمامی ایام سال، پاسخگوی بیمه شدگان در حوزه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین