تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : 24412

بزرگ‌ ترین مصرف کنندگان گاز کشور را بشناسید

۰
plusresetminus
در شرایط فعلی، ۹۳ درصد گاز انتقالی کشور، در داخل مصرف می شود و فقط ۲۸ درصد گاز مصرفی به صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها اختصاص دارد.
بزرگ‌ ترین مصرف کنندگان گاز کشور را بشناسید
به گزارش صدای بانک از همشهری آنلاین، اطلاعات مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حاکی از این است که در دوشنبه هفته جاری، از مجموع ۸۲۵ میلیون مترمکعب گاز انتقالی کشور، ۷۶۷ میلیون مترمکعب (معادل ۹۳ درصد) در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی مصرف شده است.
ترکیب سبد انرژی در ایران به‌گونه‌ای است که گاز طبیعی سهم بسیار بالایی در این سبد دارد و البته این حامل انرژی، مستقیماً در بخش‌های مختلف به مصرف می‌رسد درحالی‌که بسیاری از کشورها، مصرف گاز را به سمت تولید برق با راندمان بالا هدایت می‌کنند و در عوض سهم برق را در سبد انرژی مصرفی بالا می‌برند.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده است که در ۲۷ آذرماه، طی ۲۴ ساعت، ۷۶۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده که از این میزان ۱۱۶ میلیون مترمکعب به صنایع عمده اختصاص داشته و ۱۰۱ میلیون مترمکعب نیز در نیروگاه‌ها مصرف شده است.
بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سعید عقلی، مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ۵۵۰ میلیون مترمکعب بوده و ۷۱.۷ درصد از مصرف گاز کشور مربوط به این بخش‌ها بوده است.
عقلی با اشاره به افزایش ۵.۱ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده نسبت به زمان مشابه سال ۱۴۰۱، افزود: هرچند دمای هوا نسبت به این دوره از سال در برخی استان‌های کشور همچنان بالاتر است، اما شاهد افزایش مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به در پیش بودن روزهای سرد سال از مردم و همه بخش‌ها خواست با مصرف بهینه گاز طبیعی، وزارت نفت و صنعت گاز کشور را در گازرسانی پایدار یاری کنند.
 
بزرگ‌ ترین مصرف کنندگان گاز کشور را بشناسید | روزانه چقدر گاز در ایران مصرف می شود؟
کد خبر 817190
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین