تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : 24435
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با استفاده از ابزارهای مالی جدید

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:ابزارهای مالی جدید همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سهام شود.
گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با استفاده از ابزارهای مالی جدید
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، جلال روحی، درباره نقش فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت طی مصاحبه ای گفت: زمانی که بازار سرمایه قوام و ثبات لازم را داشته باشد سهامدار برای سهامداری بلندمدت ترغیب شده و انگیزه سرمایه‌گذاران نیز افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه بازار سرمایه همیشه با ریسک همراه است و نوسان جزو ذات این بازار است، اظهار داشت: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود با تحقیق و مطالعه کافی و با نگاه بلندمدت وارد بازار سهام شوند.
روحی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های درست و دقیق را لازمه فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت ذکر کرد و گفت: برای ترغیب مردم برای سهامداری بلندمدت باید قوام لازم و ضروری را به بازار بخشیده و آن را به ثبات رساند.

تاثیر سیاستگذاری‌های کلان
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سیاستگذاران کلان اقتصادی و نهادهای حاکمیتی با انجام برخی طرح‌ها و اقدامات می‌توانند نقش بسزایی در اعتمادسازی و فرهنگسازی بازار سرمایه در بلندمدت داشته باشند.
وی عنوان کرد: ابزارهای مالی جدید از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوعی می‌توانند ضمن گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، نگرانی ناشی از نوسانات و آسیب‌های برخی اتفاقات را کاهش دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین