تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : 24567
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

راهکارهای کارشناسی برای قوام و تقویت بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۳

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید نظرهای کارشناسی فعالان بازار به منظور تقویت واقعی بورس در بودجه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد تا بازار به قوام و قدرت لازم برسد.
راهکارهای کارشناسی برای قوام و تقویت بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۳
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بهروز محبی نجم‌آبادی، با بیان اینکه بازار سرمایه به دلیل خصوصیات ویژه و منحصر به فرد خود با اقبال بسیاری در سال‌های گذشته مواجه بوده است، طی مصاحبه ای گفت: مجلس، بازار سرمایه را یک بازار جذاب برای تامین مالی می‌داند.

توجه به سهامداران عدالت
وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه کشور در ماه‌ها و یک سال اخیر، شرایط مطلوبی را داشته است، افزود: به طور قطع بحث توجه به سهامداران خرد و حمایت از آنها با توجه به اینکه سهام عدالت هم در بورس قرار گرفته و بیش از ۵۰ میلیون نفر ذینفع آن هستند، به نظر می‌رسد دولت باید نگاه ویژه و حمایتی به این بازار داشته باشد.

سواد مالی سرمایه‌گذاران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: با توجه به ریسک‌های موجود در بازار سرمایه مردم باید ضمن ارتقای سطح دانش و آگاهی خود از این بازار، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سواد مالی خود را ارتقا دهند.
محبی با بیان این که سرمایه‌گذارانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید نگاه بلندمدت به بازار داشته باشند، گفت: اجرای قانون مالیات بر سوداگری زمینه را برای مبارزه با سوء‌استفاده‌ها و سودهای کوتاه مدت فراهم می‌کند که در صورت اجرای این قانون شاهد عبور از یکسری مشکلات و مسائل در حوزه اقتصاد کشور خواهیم بود.

رویکردها به سمت بازار تغییر یافت
این نماینده مجلس تاکید کرد: با اجرای این طرح، رویکردها به سمت بازار تغییر یافته و توجه دولت و مجلس نسبت به این بازار جدی‌تر خواهد شد.
وی مطرح کرد: در سال گذشته برای حمایت از بازار مبالغی در بودجه در نظر گرفته شد تا در موقعیت‌های خاص که سهامداران دچار ضرر و زیان شوند دولت بتواند آن را مدیریت کند.
محبی تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق باید نظرهای کارشناسی فعالان بازار به منظور تقویت واقعی بورس در بودجه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد تا بازار به قوام و قدرت لازم برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین