تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : 24584

آینده بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴

۰
plusresetminus
انتظارات مبنی بر اینکه قانون‌گذاران ایالات متحده ETF های بیت کوین را در سال آینده تصویب کنند، قیمت‌ها را بالاتر می‌برد. تایید احتمالی ETFهای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ احتمالاً پس از یک سال که صنعت با واکنش شدید مواجه شد، برداشت‌ها از دارایی‌های دیجیتال را تغییر خواهد داد. هرچند تاریخ نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به هاوینگ یا نصف شدن در آوریل ۲۰۲۴، ممکن است شاهد کاهش سرعت رشد قیمت‌ها باشیم.
آینده بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، یکی از موانع اصلی کریپتو در سال گذشته، شهرت لکه‌دار آن بوده است که آن را به سه عامل اصلی می‌توان نسبت داد: بی اعتمادی سازمان‌ها و نهادها به دارایی‌های دیجیتال، فرآیند ارزیابی نامشخص که به شک و تردید دامن می‌زند و تاکید بیش از حد بر سرمایه‌گذاری سوداگرانه. این تردید توسط رهبران با نفوذی مانند جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی‌مورگان و گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار منعکس شد، که همچنان نگرانی‌های خود را در مورد ارتباط کریپتو با فعالیت‌های غیرقانونی و عدم انطباق مقررات مطرح می‌کنند. خوش‌بینی در مورد تأیید برنامه ETF بیت‌کوین نقطه‌ای باعث افزایش تقریباً ۴۹ درصدی قیمت بیت‌کوین از اکتبر شد. این احتمال وجود دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار چندین برنامه را به طور همزمان به دلایل لجستیکی و سازگاری تایید یا رد کند. در مجموع پرداختن به این نگرانی‌ها از طریق بررسی مؤثر، مدیریت ریسک و رویکرد عدم تحمل تقلب، اعتماد و پشتیبانی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
معاملات نقطه‌ای بیت‌کوین در چندین صرافی متمرکز شده است: Coinbase، Binance، Bybit و OKX. آنها حدود ۶۵٪ از معاملات نقطه‌ای بیت‌کوین را تشکیل می‌دهند. بایننس ۳۵.۵ درصد است، در حالی که Bybit، OKX و Coinbase به ترتیب ۱۱.۳ درصد، ۹.۲ درصد و ۸.۹ درصد هستند.
اقدامات اجرایی اخیر علیه فعالیت‌های کلاهبرداری در بخش کریپتو، از جمله موارد Binance و FTX، می‌تواند برای بازسازی اعتماد بسیار مهم تلقی شود. موضع قاطع قانون‌گذاران در برابر تقلب کاملاً مثبت است زیرا راه را برای یک محیط قابل اعتمادتر باز می‌کند. این احساسی است که در کنگره با تصویب قانون استقرار بلاک چین‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ به اتفاق آرا منعکس شد و نشان دهنده حمایت فزاینده از دارایی‌های دیجیتال است.
میانگین حجم سفارش BTC از اوایل سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است و حدود ۱۶۵۲ دلار است. در حالی که اندازه‌های کوچکتر سفارش با مشتریان خرده فروشی مرتبط است، بسیاری از موسسات، اگر نگوییم بیشتر آن‌ها، سفارشات تجاری را به سفارش‌های کوچکتر تقسیم می‌کنند تا لغزش را به حداقل برسانند. بی‌احتیاطی است که بگوییم مشتریان خرده‌فروشی در درجه اول مسئول الگوهای معاملاتی اخیر در بیت‌کوین بر اساس تجزیه و تحلیل حجم سفارش هستند.
خلاصه معاملات سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ کوین بیس حاکی از کاهش حجم در سه مورد از چهار معیار سه ماهه گذشته است. حجم معامله‌گران خرده‌فروشی و سازمانی در طول سال گذشته با سرعت مشابهی کاهش یافته است، به طوری که مشتریان خرده‌فروشی و سازمانی به ترتیب حدود ۴.۲ میلیارد دلار و ۲۴.۷ میلیارد دلار در سه ماهه سوم معامله کردند.

بازارهای آتی بیت‌کوین
سود باز معاملات آتی بیت‌کوین گروه سی‌ام‌ای به ۴.۵۵ میلیارد دلار رسید که حدود ۲۵٪ از کل سود باز بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد. سود باز فعلی به سطحی رسید که آخرین بار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ مشاهده شده بود. (به حجم کلی از تعداد قراردادهای باز برای یک بازار یا ارز خاص Open Interest یا همان سود باز گفته می‌شود).
سرمایه‌گذاران نهادی در فضای رمزنگاری فعال‌تر می‌شوند. گروه سی‌ام‌ای خاطرنشان می‌کند که «متوسط دارندگان سود باز بیت‌کوین بزرگ، با حداقل ۲۵ قرارداد، در هفته ۷ نوامبر ۲۰۲۳ به بالاترین سطح خود رسیدند.»
نرخ تامین مالی، قیمت آتی دائمی را با قیمت لحظه‌ای همسو می‌کند. زمانی که نرخ تامین مالی مثبت باشد، دارندگان قراردادهای بلند مدت هزینه تامین مالی را به دارندگان قرارداد کوتاه مدت پرداخت می کنند و بالعکس. نرخ تامین مالی با قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین روند بالاتری داشته است که نشان دهنده تمایلات صعودی است.

چشم انداز بیت کوین برای ۲۰۲۴
به نظر می‌رسد که احساسات در میان سرمایه‌گذاران سازمانی سازنده باشد. تغییرات موازی به سمت بالا منحنی آتی در هر ماه از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ حاکی از فعالیت صعودی و یک سوگیری طولانی در میان سرمایه‌گذاران سازمانی است.
در مجموع با نگاهی به سال ۲۰۲۴، دو تحول احتمالی برجسته است.
اولاً، تأیید ETFهای بیت‌کوین نقطه ای توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند هیجان و پشتیبانی بیشتری را برای دارایی‌های دیجیتال تحریک کند و عدم قطعیت‌های نظارتی و نگرانی‌های ارزش‌گذاری را روشن کند. هیجان اخیر در مورد پیشرفت در پردازش پرداخت، به ویژه با معرفی استیبل کوین دلاری پی پال، PYUSD، نیاز به شفافیت را برجسته می‌کند. با این حال، این هیجان به دلیل رقابت با سایر استیبل کوین‌ها که تعهدات متفاوتی در قبال ذخیره، ضد کلاهبرداری یا تعهدات نگهداری دارند، آشفته بود. تاییدیه ETF جدید می‌تواند رشد سایر پروژه‌های بلاک چین از جمله استیبل کوین‌های قابل اعتماد را تسهیل کند.
دوم، فشار برای مدرن‌سازی زیرساخت‌های بازار سرمایه ایالات متحده با خواسته‌های نسل‌های بومی دیجیتال برای کارایی و شفافیت همسو می‌شود. ابتکاراتی مانند ضرب‌الاجل تسویه تجاری آینده T+۱ و پیش‌بینی لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک از آینده بازار مبتنی بر توکنومیکس، بر این روند تأکید می‌کند )توکنومیکس که از دو کلمه “token” و “economics” مشتق شده است، به مطالعه عرضه، تقاضا، توزیع و ارزش گذاری ارزهای دیجیتال می پردازد .( تحلیلگران در مجموع انتظار  دارند که در سال ۲۰۲۴ حمایت سازمانی برای مواردی که برای ایجاد این اصلاحات طراحی شده‌اند، افزایش یابد.
در مجموع، چشم انداز جمعی تحلیلگران رای سال ۲۰۲۴ این است که جامعه رمزارزها فرصتی برای دفاع از روایتی دارد که بر عدم تحمل کلاهبرداری تاکید می‌کند و موارد استفاده شفاف را برجسته می‌کند. این رویکرد می تواند برداشت‌ها راجع به رمزارزها به عنوان دارایی‌های پرریسک و بی‌ثبات را تغییر دهد، اعتماد را تقویت کند و زمینه را برای سالی که با رشد و نوآوری قابل توجه مشخص شده است، آماده کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین