تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : 24585

چطور وام ‌ودیعه مسکن بگیریم؟

۰
plusresetminus
در روز های گذشته بخشنامه افزایش وام ودیعه مسکن با دوره بازپرداخت پنج سال به نظام بانکی ابلاغ شد. بر اساس این بخشنامه وام ودیعه مسکن افزایش ۲ برابری پیدا کرده است.
چطور وام ‌ودیعه مسکن بگیریم؟
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، با توجه به هزینه‌های بالای رهن و اجاره مسکن در کشور از سال ۱۳۹۹ دولت برای کمک به مستاجرین مصوبه وام کمک ودیعه مسکن را تصویب کرد. حالا در روزهای گذشته دولت خبر از افزایش وام کمک ودیعه مسکن داد بر این اساس بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟
سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستاها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن
افرادی که در خانه های استیجاری سکونت می کنند در گام اول باید در سامانه املاک ثبت نام کنند. شرایط مشخصی در سایت مزبور درج شده و متقاضیان باید مطمئن شوند که تمام شرایطی که در نظر گرفته شده است را دارند.
درخواست کننده، می بایست متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.
زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند نیز می توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام نمایند.
همچنین، مردانی که در گذشته، سرپرست خانواده بوده اند، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند نیز مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه می باشند.
متقاضی وام، باید اجاره نامه رسمی داشته باشد و یا اجاره نامه او، در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت گردیده و کد رهگیری دریافت کرده باشد.
قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
پس از این که درخواست کننده وام، به شعبه بانک برای دریافت این وام معرفی شد، می بایست مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک ارائه دهد و همچنین، ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست او رد می شود.
در صورتی که متقاضیان، از داشتن شرایط بالا اطمینان حاصل کردند، می توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲، از طریق سایت tem.mrud.ir (http://tem.mrud.ir/) (http://tem.mrud.ir/)، به صورت غیر حضوری، ثبت نام نمایند. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که مستاجرین نیز لازم است که ثبت نام ملک در سامانه املاک و اسکان را انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن مستاجران
مدارک هویتی فرد، اعم از کارت ملی و شناسنامه.
قولنامه مسکن رسمی دارای کد رهگیری یا اجاره نامه رسمی که در سایت ثبت معاملات املاک، ثبت شده باشد.
گواهی کسر از حقوق یا مستمری بگیری یا در صورت عدم برخورداری از این موارد، سفته یا برگ گواهی سهام عدالت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین