تاریخ انتشارجمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : 24640
مدیرعامل اسبق بانک تجارت:

افزایش نرخ دلار ناشی از هیجانات حادثه تروریستی کرمان است

قیمت‌ها به سرعت فروکش خواهد کرد
۰
plusresetminus
فقط عوامل پایه‌ای و بنیادین اقتصاد بر قیمت دلار تاثیر دارد و براساس شواهد نرخ دلار دوباره به نقطه اول خود بازمی گردد.
افزایش نرخ دلار ناشی از هیجانات حادثه تروریستی کرمان است
به گزارش صدای بانک از ایبنا، محمدرضا رنجبر فلاح اقتصاددان پولی و مدیرعامل اسبق بانک تجارت، با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در یک روز گذشته مربوط به انتظارات منفی ناشی از بمب‌گذاری تروریستی کرمان است، گفت: متاسفانه بعضی رسانه‌ها در همین مدت کوتاه به آن دامن زده اند و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند که بسیار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است.
وی ادامه داد: برخی رسانه‌ها می‌خواهند وانمود کنند که در سیاست خارجی و روابط بین الملل تشنج‌هایی به وجود آمده است و اثر منفی خود را گذاشته است.

افزایش قیمت دلار فروکش خواهد کرد
مدیرعامل اسبق بانک تجارت افزود: به نظر نمی‌رسد که این بمب گذاری تروریستی نشان دهد که در مسائل بین المللی چالشی به وجود آمده باشد. این افزایش قیمت، نوعی از انتظارات مقطعی و کوتاه مدت است که دوباره خودش را تعدیل می‌کند.

از تجربه جنگ غزه درس بگیریم!
رنجبر فلاح ادامه داد: به عنوان مثال چنین مورد مشابهی را در جنگ غزه داشته ایم. با شروع جنگ غزه قیمت دلار در مدت ۳ روز حدود ۳ هزار تومان بالا رفت، اما در مدت کوتاهی دوباره به همان کانال ۵۰ هزار تومانی در بازار آزاد برگشت. ضمن اینکه آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی هم تاکید کرد که ذخایر ارزی کشور با آزادسازی منابع بلوکه شده ایران افزایش پیدا کرده است.

اتفاقات هیجانی مانند کف روی آب است!
این کارشناس اقتصادی در پایان سخنان خود اظهار داشت: افزایش قیمت دلار در حال حاضر یک موضوع کاملا هیجانی است و اثر ماندگاری نخواهد داشت و دوباره فروکش خواهد کرد. باید بدانیم که فقط عوامل پایه‌ای و بنیادین اقتصاد بر قیمت دلار تاثیر واقعی دارد و نه اتفاقات هیجانی، زیرا این اتفاقات هیجانی مانند کف روی آب است که به سرعت فروکش خواهد کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین