تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : 24790
معاون امور آب و آبفا وزیر نیرو:

صنایع پرآب‌بر ملزم به استفاده از پساب هستند

۰
plusresetminus
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: شرکت‌های آب منطقه‌ای «استفاده از آب جایگزین و پساب» را به صنایع پرآب‌بر ابلاغ کنند.
صنایع پرآب‌بر ملزم به استفاده از پساب هستند
به گزارش صدای بانک از  اگزیم نیوز از شرکت مدیریت منابع آب ایران، «محمد جوان‌بخت» در شصت و دومین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور با تأکید بر اجرای دقیق طرح بازتخصیص آب صنایع افزود: هیچ صنعت پر آب‌بری نباید در استان وجود داشته باشد که از سوی شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ استفاده از پساب جایگزین را دریافت نکرده باشد.
وی در ادامه مدیریت توأمان آب و برق را یکی از تکالیف قانونی وزارت نیرو دانست که بسیار مورد تأکید شخص وزیر نیرو است و ادامه داد: هیچ روزی نیست که روند اجرای این طرح از سوی وزیر مورد پیگیری قرار نگیرد. بنابراین همه مدیران استانی باید بر اجرای این طرح اشراف کامل داشته باشند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: همه صاحب‌نظران بر این مسئله تأکید دارند که برنامه‌های بخش آب را نمی‌توان بدون در نظرگرفتن بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیش برد.
جوان بخت گفت: به همین دلیل این مهم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و در این جلسه نیز موضوع‌هایی همچون مدیریت توأمان آب و برق، اجرای بند ع تبصره ۸، بازتخصیص آب صنایع و پروژه‌های اضطراری با تکیه بر شیوه‌های ارزیابی هوشمند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اجرای طرح «تحویل حجمی آب» ادامه داد: این طرح جزو تکالیف قانونی وزارت نیرو است و با وجود مشکلاتی که بر سر راه اجرای این طرح قرار دارد. همه ما مکلف و مصمم بر اجرای آن هستیم و باید عقب ماندگی چند ساله در اجرای آن را جبران کنیم.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: با وجود شرایط دشوار ایران در بخش آب، هیچ تکلیفی بالاتر از صیانت از منابع آبی نیست و هر اقدامی هرچند اندک، جزو واجبات مدیریت بخش آب کشور است.
گفتنی است، در ادامه این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت توأمان آب و برق، تحویل حجمی و بازتخصیص آب صنایع توسط شرکت‌های آب منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و جزئیاتی از روند اجرای این طرح‌ها و همچنین روند اجرای طرح‌های اولویت‌دار در استان‌ها ارائه شد.
همچنین مشکلات موجود در مسیر اجرای این طرح‌ها توسط مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای مطرح شده و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین