تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : 24808
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سوت زنی، راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را می‌بندد

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوت‌ زنی در بازاری چون سرمایه راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را برای برخی افراد می‌بندد.
سوت زنی، راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را می‌بندد
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، بهزاد رحیمی طی مصاحبه ای با تاکید بر این که سوت‌زنی در بازاری چون سرمایه راه‌های فرار و کتمان اطلاعات را برای برخی افراد می‌بندد، گفت: سوت زنی در بازار سهام یکی از اقدامات موثر سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور برخورد با متخلفان بورسی است.
رحیمی با بیان این که این اقدام بیشتر در راستای ارتقای شفافیت در بازار سهام بوده است، عنوان کرد: حمایت از گزارش فساد و تخلف از سوی سوت‌زنان به سلامت در بازار کمک می‌کند؛ موضوعی که باید ترویج داده شود.

انگیزه و ابزارهای لازم برای سوت‌زنی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که سوت‌زنی و یا گزارشگری فساد تنها محدود به بازار سرمایه نمی‌شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد انگیزه و ابزارهای لازم برای اجرای کامل این اقدام برای همه سازمان‌ها وجود داشته باشد.
این نماینده مجلس یادآور شد: باید علاوه بر بازار سهام، مصوبه سوت زنی در سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و حتی مجلس هم اجرایی شود.
رحیمی ادامه داد: به نظر می‌رسد با نظارت‌های مداوم می‌توان اقدامات موثرتری برای اجرای بهتر مصوبه سوت زنی در بازار سرمایه و دیگر دستگاه‌ها انجام داد به طوری‌که پس از مدتی شاهد شفافیت مالی در صورت‌های مالی خواهیم بود.

اثربخشی و خروجی میزهای صنعت
وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برگزاری میز صنعت در سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات صنایع و رفع آنها، گفت: به نظر می‌رسد برگزاری نشست‌های میز صنعت اقدام قابل توجهی است. اما اثربخشی و همچنین خروجی این میزها بیش از دیگر مسائل باید مورد نظر قرار گرفته و کارگروه‌هایی برای پیگیری و پایش مسائل آنان تشکیل شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: بهتر است در هر میز صنعت گزارشی از میز صنعت قبلی ارائه و اقداماتی که سازمان و یا کارگروه ویژه این میز برای حل مسائل و پیگیری‌ها انجام داده، در جلسات بحث و بررسی شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین