تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : 24863
تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کرد:

رفتار حرفه‌ای‌ سهامداران با توسعه ابزارهای مالی جدید

۰
plusresetminus
یک تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: توسعه ابزارهای مالی جدید و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، موجب رفتار حرفه‌ای‌ سهامداران می‌شود.
رفتار حرفه‌ای‌ سهامداران با توسعه ابزارهای مالی جدید
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، حمید پهلوان، درباره ایجاد ابزارهای مالی جدید به خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، گفت: ابزارهای مالی جدید از نظر تنوع با هدف تخصصی کردن سرمایه، در بازار فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه با وجود ابزارهای مالی جدید، روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه افزایش می‌یابد، افزود: توسعه این ابزارها علاوه بر آنکه منجر به رفتار حرفه‌ای‌ سهامداران می‌شود، بلکه ضریب نفوذ بازار در کشور را افزایش می‌دهد.
این تحلیلگر بازار سرمایه درباره صندوق بازنشستگی تکمیلی نیز اظهار داشت: با توجه به مشکلات و مسائلی که بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی سنتی با آن مواجه هستند، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی اما به صورت تخصصی ایجاد شده‌اند و مشکلات صندوق‌های سنتی را ندارند.

صندوقی برای تأمین مالی دوران بازنشستگی
به گفته پهلوان، صندوق بازنشستگی تکمیلی، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که از سوی کارفرمایان و سایر سرمایه‌گذاران عادی برای تأمین مالی دوران بازنشستگی تأسیس می‌شود. این صندوق با جمع‌آوری منابع مالی و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، بازده مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم می‌کند.

بازدهی مناسب
وی در ادامه تصریح کرد: در ساختار صندوق‌های بازنشستگی سنتی شاهد تضییع منافع و دارایی سهامداران بودیم اما در این صندوق‌ها افراد و کارکنان می‌توانند بازدهی مناسبی را کسب کنند.

مدیریت تخصصی صندوق‌ها
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه هلدینگ توکا فولاد با اعلام اینکه مدیریت این صندوق‌ها کاملا تخصصی است، خاطرنشان کرد: افراد و حتی شرکت‌ها می‌توانند منابع خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا در زمان بازنشستگی بتوانند از مزایا و منافع این صندوق‌ها استفاده کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین