تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
کد مطلب : 24970

فوری؛ ثبت‌نام جدید وام اجاره آغاز شد + جزییات

۰
plusresetminus
دستورالعمل افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ابلاغ شد.
فوری؛ ثبت‌نام جدید وام اجاره آغاز شد + جزییات
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، بانک مرکزی بخشنامه مربوط به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن را که در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استانها ۱۵۰ میلیون تومان ،سایر شهرستانها ۱۰۰ میلیون تومان و برای مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است به ۲۰ بانک عامل ابلاغ کرد. متقاضیان مشمول این دستورالعمل پس از مراجعه و ثبت نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://saman.mrud.ir بر اساس ضوابط موضوعه و در چارچوب سهمیه‌های تعیین شده از طریق این سامانه به بانک‎ های عامل معرفی می شوند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن پس از افزایش سقف تسهیلات اعطایی طی نامه شماره   ۲۶۶۷۰۳/ ۰۲ در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۲ به بانک های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک های عامل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است. 
براساس این بخشنامه  بانک مرکزی ، متقاضیان این تسهیلات می‌بایست دارای اجاره­نامه رسمی یا اجاره­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشند. متقاضی موظف است اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نماید.
همچنین کلیه متقاضیان و همسر ایشان متعهد هستند که در زمان ثبت­ نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات، متعهد به استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم مربوطه خواهند بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین