تاریخ انتشارجمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : 25044
تحلیلگر بازارهای مالی:

گسترش فرهنگ سهامداری، دید بلندمدت را جایگزین بازار می‌کند

۰
plusresetminus
یک تحلیلگر بازارهای مالی گفت: موضوع فرهنگ سازی برای سهامداری بلندمدت، نیاز به برنامه ریزی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه دارد.
گسترش فرهنگ سهامداری، دید بلندمدت را جایگزین بازار می‌کند
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حسین درودیان، اقتصاددان، در رابطه با لزوم سواد مالی سهامداران قبل از ورود به بازار سرمایه و فرهنگ سازی برای یک سهامداری بلندمدت، اظهار داشت: موضوع داشتن سواد مالی به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای ورود به بازار سرمایه یک مقوله کاملا اقتصادی است که باید سهامداران ضمن ارتقای دانش اقتصادی خود در این بازار، نگاه بلندمدت را جایگزین دید کوتاه مدت کنند.
وی افزود: به طور کلی پیش بینی‌پذیر نبودن اقتصاد باعث شده بسیاری از سهامداران تنها نگاه کوتاه مدت به بازار داشته باشند. بنابراین موضوع فرهنگ سازی برای سهامداری بلندمدت نیاز به برنامه ریزی مناسب از سوی سازمان، نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه دارد.

مخاطبان خاص بازار سهام
درودیان عنوان کرد: شاید رسانه های عمومی آنطور که باید نتوانند در این فرهنگ‌سازی نقش داشته باشند اما به طور حتم، نهادهای مالی و فعالان اقتصادی و بازار سرمایه اثربخشی بیشتری نسبت به رسانه‌ها خواهند داشت.
این اقتصاددان اظهار داشت: به طور کلی مخاطبان بازار سهام خاص هستند، بنابراین با آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری می‌توان گرایش آنان را به سمت بازار بلندمدت تغییر داد.
وی تاکید کرد: بستر اقتصادی کشور برای حمایت از سهامداران بازار سهام بسیار گسترده است و با پیش بینی پذیر بودن اقتصاد، سهامداران دیگر کوتاه‌نگر نخواهند بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین