تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : 25087
معاون اقتصادی بانک مرکزی درگفت‌گو با «سنا» مطرح کرد:

جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بلندمدت پروژه‌ها

کاهش فعالیت‌های سفته‌بازان از مسیر بورس
۰
plusresetminus
معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: برای کاهش فعالیت‌های سفته‌بازانه و سودجویی‌ دلالان نمی‌توان به طور صرف به عرضه‌های اولیه توجه کرد بلکه باید ابزارهای تامین مالی را متنوع و متکثر ساخت.
جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بلندمدت پروژه‌ها
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، محمد شیریجیان در گفت‌وگویی در رابطه با راه‌های تامین مالی از طریق بورس، اظهار کرد: بازار سرمایه نهادی است که تمامی سرمایه‌ها را به صورت مستقیم و با بهره‌وری مناسب به سمت تولید سوق می‌دهد، حال برای آنکه شاهد تسریع در روند انتقال منابع و بهره‌وری بالا باشیم می‌بایست ضمن تعمیق معاملات، تامین مالی‌های صورت گرفته معطوف به بنگاه‌های اقتصادی شوند.
وی افزود: در صورت افزایش توجه دولت و مجلس به بازار سرمایه شاهد خروج منابع از بازارهای غیر مولد و کاهش حباب بازارهای موازی بازار سهام همچون (ارز، سکه، طلا، مسکن و خودرو) خواهیم بود.
معاون اقتصادی بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: برای کاهش فعالیت‌های سفته‌بازانه و سودجویی‌ دلالان نمی‌توان به طور صرف به عرضه‌های اولیه توجه کرد بلکه باید ابزارهای تامین مالی را متنوع و متکثر ساخت.

طراحی ابزارها مطابق سطح ریسک‌پذیری
شیریجیان در ادامه در رابطه با راه‌های مهم در بازار سهام به منظور تامین منابع مالی، به سنا گفت: اوراق صکوک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله مهم‌ترین ابزارهای بازار سرمایه هستند، زیرا آن‌ها بر اساس نیاز و مطابق سطح ریسک‌پذیری اشخاص طراحی شده‌اند.
وی افزود: بازار سرمایه بسیار می‌تواند در بحث تامین مالی بلند مدت پروژه‌های عمرانی مناسب باشد، با اجرای مناسب این مسئله شاهد رشد و توسعه اقتصادی پایدار خواهیم بود.
معاون اقتصادی بانک مرکزی در پایان درمورد مزیت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب ارتقاء وضعیت ترازنامه، صورت‌های مالی و بهبود NAV شرکت‌ها می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین