تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : 25117
رئیس مجمع ملی صنعت مسکن در گفت‌وگو با «سنا» مطرح کرد:

هدایت منابع خرد به سمت تولید مسکن با ظرفیت‌های بازار سرمایه

۰
plusresetminus
رئیس مجمع ملی صنعت مسکن گفت: می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های بازار سرمایه و ابزارهای مالی متنوع در آن، منابع خرد مردم را به سمت تولید مسکن هدایت کرد.
هدایت منابع خرد به سمت تولید مسکن با ظرفیت‌های بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مجتبی بیگدلی، مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه مسکن در گفت‌وگویی بیان کرد: اگر قرار است همانند دنیا از طریق ابزارهایی همچون صندوق املاک و مستغلات و... سرمایه‌های خرد را به سمت تولید مسکن هدایت کنیم، باید در گام اول نرخ بهره کاهش یابد تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حقیقی رغبت به مشارکت در این طرح‌ها داشته باشند و سرمایه‌گذاران به صورت واقعی در پروژه‌ها شریک شوند و اگر تولید مسکن فعالیتی سودآور بود، مردم در سود واقعی آن شریک شوند نه اینکه بهره‌ای ثابت به مردم پرداخت شود.
بیگدلی تصریح کرد: در چنین شرایطی هم مردم انگیزه برای مشارکت در طرح‌ها خواهند داشت و هم انبوه‌سازان و تولیدکنندگان، فعالیت‌های خود را در عرصه تولید مسکن افزایش خواهند داد. در این صورت است که ابزارهایی مثل صندوق املاک و مستغلات یا سایر ابزارهای تامین مالی از بازار سرمایه برای کمک به بازار مسکن، نهادینه خواهند شد.

ظرفیت‌های بازار سرمایه
وی با اشاره به شفافیت بازار سرمایه و ابزارهای تحت نظارت سازمان بورس، اظهار کرد: قطعاً می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های بازار سرمایه، منابع خرد مردم را به سمت تولید مسکن هدایت کرد. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد اقتصاد کشور به صنعت ساختمان و متعلقات آن وابسته بوده و ۱۲۰۰ گروه شغلی، زیر مجموعه صنعت مسکن است.
بیگدلی، اضافه کرد: تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی به معنای رونق و رشد تولید صنایعی مثل سیمان و فولاد، تولید سالانه یک میلیون دستگاه تلویزیون، یک میلیون دستگاه یخچال فریزر، میلیون‌ها متر مربع فرش است.

پویایی اقتصاد
رئیس مجمع ملی صنعت مسکن و ساختمان کشور همچنین گفت: رونق ساخت و ساز مسکن قطعاً اقتصاد را پویاتر خواهد کرد و اگر شفافیت و نظارت در این حوزه تقویت شده و شرایطی فراهم شود که مردم با فراغ بال، منابع و سرمایه‌های خود را در حوزه تولید مسکن سرمایه‌گذاری کنند، هم مشکلات بازار مسکن برطرف خواهد شد و هم مردم از بازدهی این سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در پایان، طرح راه‌اندازی ابزارهای شفاف و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار برای کمک به تامین مالی حوزه مسکن، اقتصاد را متحول می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین