تاریخ انتشارشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : 25322
نماینده سابق مجلس:

حضور بخش خصوصی در پیشبرد پروژه‌های صنعتی ضروری است

۰
plusresetminus
نماینده سابق مجلس بیان کرد: حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور و پیشبرد پروژه‌های صنعتی یک ضرورت است.
حضور بخش خصوصی در پیشبرد پروژه‌های صنعتی ضروری است
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، سید محمدحسین‌ دانا، در رابطه با حمایت از صنایع بنیادی کشور و همچنین حضور پررنگ بخش خصوصی در مدیریت پروژه‌های صنعتی کشور، اظهار داشت: آئین‌نامه اجرایی قانون مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی و اصل قانون هنوز اجرایی نشده و مغفول مانده است. بنابراین، اقدامات اساسی برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور و پیشبرد پروژه‌های صنعتی یک ضرورت است.
وی عنوان کرد: دولت باید خود را یک مجموعه بسیار چابک، ناظر و حاکم به دستورالعمل‌های مشخص و استانداردهای مورد قبول صنعت دنیا و همچنین استانداردهای مورد قبول بازار جهانی دانسته و حمایت‌های خود را از مجموعه صنایع بنیادی و مهم کشور داشته باشد.

وضعیت بخش خصوصی در لایحه بودجه
رئیس سابق هیات مدیره شرکت اکتشاف و تولید تأسیسات دریایی ایران، در ادامه اظهار داشت: در صورت کشف بازارهای رقابتی در دنیا و حمایت دیپلماسی کشور از صنعت، به طور قطع به دستاوردهای قابل توجهی در بخش صنایع خواهیم رسید.
دانا، در ادامه تصریح کرد: یکی از راهبردهای لایحه بودجه ۱۴۰۳ و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه این است که مسیر برای حضور بخش خصوصی و مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران داخلی در پروژه‌های عمرانی کشور گسترده‌تر شود.
این نماینده سابق مجلس مطرح کرد: دولت باید به عنوان مغز متفکر، ناظر و چابک، مسیرساز و ریل‌گذار عمل کرده و زمینه را برای مشارکت بیش از پیش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم‌تر کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین