تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : 25363
مدیر امنیت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به «سنا» اعلام کرد:

کشف باگ جایزه‌دار، زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیتی سامانه‌ها در بازار سرمایه

۰
plusresetminus
مدیر امنیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام این که کشف باگ جایزه‌دار، زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیتی سامانه‌ها می‌شود، گفت: امنیت، مطلق نیست و نمی‌توان هیچ گاه ادعای امن بودن کامل را داشت اما همه اقداماتی که انجام می‌شود باعث ارتقای امنیت می‌شود.
کشف باگ جایزه‌دار، زمینه‌ساز افزایش ضریب امنیتی سامانه‌ها در بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، امید ارباب‌زاده درباره رویداد «کشف باگ جایزه‌دار» در بازار سرمایه و نیز مزایای استفاده از آن اعلام کرد: در این مسابقه که برای نخستین بار در بازار سرمایه برگزار می‌شود، با در نظر گرفتن جوایز نفیس از ظرفیت متخصصان حوزه امنیت براساس توان و تخصص افراد استفاده خواهد شد.
وی با بیان این که به طور قطع این روش در صورت شناسایی هرگونه حفره امنیتی و برطرف سازی آن، باعث ارتقاء امنیت سامانه می‌شود، اظهار داشت: این اقدام همانند سایر روش‌ها دارای معایبی نیز بوده که مرکز نظارت بر امنیت بازار سرمایه (مکنا) با تمهیدات لازم و ۲ مرحله‌ای کردن مسابقه منجر به از بین رفتن این معایب شده و به طور کامل بر روند اجرای کار نظارت دارد.

سنجش دانش داوطلبان
ارباب‌زاده خاطرنشان کرد: در رویداد سازمان بورس و اوراق بهادار، دانش داوطلبان در مرحله نخست به صورت آنلاین سنجیده شده و داوطلبان با دانش مناسب به مرحله بعد و مسابقه حضوری راه خواهند یافت.
مدیر امنیت سپرده‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار با بیان این که این اقدام باعث افزایش ظرفیت امنیتی سامانه‌ها خواهد شد، اعلام کرد: امنیت، مطلق نیست و نمی‌توان هیچ گاه ادعای امن بودن کامل را داشت اما همه اقداماتی که انجام می‌شود باعث ارتقای امنیت می‌شود.
ارباب‌زاده با تاکید بر تاثیر مثبت این اقدام بر باگ‌های احتمالی امنیتی سامانه‌ها اعلام کرد: هکرهای کلاه سفید با در اختیار داشتن مجوز و با هدف اطلاع رسانی باگ‌های امنیتی موجود و ایجاد زمینه برای رفع باگ‌ها اقدام به بررسی سامانه‌ها کرده و مشکلات امنیتی را گزارش می‌کنند.

ارتقای امنیت سامانه‌ها
مدیر امنیت سپرده‌گذاری مرکزی تسویه وجوه و اوراق بهادار اعلام کرد: در این رویداد با توجه به اهمیت موضوع گزارش شده جوایزی به اشخاص تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به طور قطع در بازار سرمایه مدیران IT و نیز مدیران امنیت به دنبال ارتقای امنیت سامانه‌های در اختیار خود هستند و از این رویداد و رویدادهای مشابه استقبال می‌کنند.
وی در پایان گفت: قطعاً اگر مدیران نسبت به وجود باگ امنیتی در سامانه‌های خود مطلع شوند با اولویت بسیار بالایی آن را برطرف خواهند کرد و برگزاری این رویداد در کنار سایر اقدامات امنیتی کمک شایانی به ارتقاء امنیت و حفظ امانت‌داری از دارایی افراد در بازار سرمایه می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین