تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : 25388
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

تسریع در روند تامین مالی بنگاه‌های تولیدی با بهره‌گیری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری

۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌بایست با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به کمک زنجیره تولید کشور بیایند، تا شاهد تسریع روند تامین مالی‌ بنگاه‌های تولیدی باشیم.
تسریع در روند تامین مالی بنگاه‌های تولیدی با بهره‌گیری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، محمد عبده‌زاده در رابطه با نقش بخش خصوصی در بازار سرمایه، اظهار کرد: باتوجه به دستورالعمل‌های بانک مرکزی در راستای کنترل نقدینگی به بانک‌ها، در حال‌حاضر نمی‌توان چندان از این حوزه تامین مالی انجام داد.
وی افزود: در کشورهای جهان تامین مالی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازار سهام صورت می‌گیرد و بانک‌ها نقش پررنگی در این امر ندارند، در حال‌حاضر بانک مرکزی اقداماتی را در حوزه‌هایی همچون «اوراق گام و برات الکترونیکی» انجام داده اما آنطور که باید اثر گذار نبوده و نیاز بخشی خصوصی بر طرف نشده است.
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌بایست با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به کمک زنجیره تولید کشور بیایند، تا شاهد تسریع روند تامین مالی‌ بنگاه‌های تولیدی باشیم.
عبده‌زاده تصریح کرد: در صنعت دارو وقتی می‌خواهیم در بحث تامین مالی از ابزارهای نوین بهره بگیرم موانع بانکی بسیار متعدد پیش‌روی ما قرار دارد، در حالی که تا کنون در استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اوراق موجود در فرابورس با چالش کمتری مواجه شدیم، سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه ارکان زیرمجموعه خود برای بهره‌مندی تمام تولیدکنندگان از این ابزارها می‌بایست بستر لازم را به منظور آموزش‌های لازم فراهم کند.

اطلاع‌رسانی برای ابزارهای مالی جدیدی
وی گفت: وقتی از ابزار مالی جدیدی در بازار سهام رونمایی می‌شود وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار است که اطلاع‌رسانی کامل را به منظور آگاهی تمام سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان انجام دهد، همچنین نقدشوندگی ابزارها به منظور بهره‌مندی بیشتر باید افزایش یابد.
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: برای تدوین ابزارهای مالی بهتر است اعضای کمیسیون اتاق بازرگانی به منظور ارائه نظرها حضور یابند تا بتوان اثرگذاری عملیاتی این قوانین را به طور مشخص مشاهده کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین