تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : 25444

متخصصان پتروشیمی شازند ژاپن و تحریم‌ها را چند ماه قبل شکست دادند

۰
plusresetminus
مدیرعامل شاراک اضافه کرد: رهبر انقلاب در خصوص اطلاع رسانی نشدن دستاوردها و توانمندی ها به مردم ابراز نگرانی کردند چرا که دشمن در حال پمپاژ خبر های منفی است و نیاز هست که خبرهای این فعالیت ها به مردم اطلا‌ع‌رسانی شود.
متخصصان پتروشیمی شازند ژاپن و تحریم‌ها را چند ماه قبل شکست دادند
به گزارش صدای بانک،دکتر خلیلی نیا در برنامه تلویزیونی شبکه سپهر، از شکستن تحریم های بین المللی توسط متخصصان پتروشیمی شازند خبر داد.
 مدیرعامل پتروشیمی شازند، به مناسبت دهه مبارک فجر و در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز 15 بهمن ماه با حضور در برنامه تلویزیونی بهار45 در شبکه سپهر، با بیان اینکه پتروشیمی شازند به عنوان نگین سبز صنعت کشور از دستاوردهای جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است گفت: اگر حمایت از صنعت پتروشیمی ادامه یابد زودتر به پایان خام فروشی می‌رسیم.
 دکتر علیرضا خلیلی‌نیا  با اشاره به اینکه 5000 کارخانه پایین دستی از محصولات پتروشیمی شازند استفاده می کنند ادامه داد: صنعت پتروشیمی از صنایع بسیار مهم کشور است از جهت اینکه بتوانیم صنایع پایین دستی را گسترش داده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.
 مدیرعامل پتروشیمی شازند ضمن بیان اینکه در سطح دنیا در زمینه صنعت پتروشیمی اقدامات چشمگیری اتفاق افتاده و محصولات ما در آسیا، اروپا و آفریقا به فروش می رسد خاطر نشان کرد: در بحث ساخت داخل به جهان توانمندی های خود را ثابت کردیم و از بسیاری از پتروشیمی ها در خصوص تجهیزات داخلی سازی شده جهت حضور در نمایشگاه ها و تبادل اطلاعات در خواست داشتیم.
 وی در ادامه با اشاره به مقوله اهمیت فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی می تواند راهگشا باشد در جهت نقل و انتقال خبر ها و در بحث جهاد تبیین هم بسیار می توان از فضای مجازی استفاده کرد.
مدیرعامل شاراک اضافه کرد: رهبر انقلاب در خصوص اطلاع رسانی نشدن دستاوردها و توانمندی ها به مردم ابراز نگرانی کردند چرا که دشمن در حال پمپاژ خبر های منفی است و نیاز هست که خبرهای این فعالیت ها به مردم اطلا‌ع‌رسانی شود.
خلیلی نیا در اشاره به بخشی از دستاورد های عظیم پتروشیمی شازند طی یک سال گذشته عنوان کرد: قبل از تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی‌های جام ملت‌های آسیا موفق شدند تیم ملی ژاپن را شکست دهند اما قبل از آن متخصصان شازند موفق به شکست ژاپن شدند. اکسترودر، تجهیز اختصاصی کشور ژاپن بود که به خاطر تحریم ها از کار افتاده بود و با کمک متخصصان پتروشیمی شازند و دانش بنیان توانستیم این تجهیز را بومی سازی کرده و انحصار کشور ژاپن را بشکنیم و همچنین تجهیز توربواکسپندر نیز از جمله تجهیزات با تکنولوژی بالا بود که توسط متخصصان شرکت و دانش بنیان داخلی سازی شد و به طور کلی ما دو تجهیز 1000 میلیارد تومانی را با یک بیستم قیمت توانستیم بومی سازی کنیم.
وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته قطعات زیادی در مجتمع پتروشیمی شازند بومی سازی شدند اما بومی سازی تجهیزات برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد و در حال حاضر جزو پنج کشور دارنده دانش فنی این تجهیزات هستیم و فرصت تحریم ها را به سمت خودکفایی سوق دادیم.
مدیرعامل پتروشیمی شازند  ضمن اشاره به اینکه عوارضی که هر سال بر صادرات محصولات ما وضع می شود که دست و پای ما را در رقابت در بازار جهانی می بندند خاطر نشان کرد: در بحث قوانین در حوزه پتروشیمی برخی مشکلات هست که بخشی ازآن ناشی از عدم شناخت قانون گذار نسبت به برخی مسائل تخصصی است و از طرفی رهبر انقلاب سال هاست درباره تولید داخلی، موضوعات دانش بنیان و رفع موانع تولید تاکید می کنند اما خیلی از قوانین ما باعث نتیجه برعکس می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین