تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : 25640
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

توسعه طرح‌های تولیدی با معافیت مالیاتی شرکت‌ها

۰
plusresetminus
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیم وزارت اقتصاد مبنی بر معافیت مالیاتی شرکت‌ها در صورت افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم و تزریق منابع آن به سمت طرح‌های تولیدی موجب می‌شود تا شرکت‌ها به منظور توسعه طرح‌های تولیدی منابع کمتری تقسیم کرده و آن‌ها را صرف طرح‌های تولیدی کنند.
توسعه طرح‌های تولیدی با معافیت مالیاتی شرکت‌ها
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، ابوالفضل شهرآبادی طی مصاحبه ای در رابطه با مزیت معافیت مالیاتی شرکت‌ها در صورت افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم و تزریق منابع آن به سمت طرح‌های تولیدی، اظهار کرد: یکی از منابع تامین مالی شرکت‌ها، استفاده از سود انباشته شرکت است، این اقدام وزارت اقتصاد موجب می‌شود تا شرکت‌ها به منظور توسعه طرح‌های تولیدی منابع کمتری تقسیم کرده و آن‌ها را صرف طرح‌های تولیدی کنند.
وی افزود: بحث اختصاص منابع حاصل از افزایش سرمایه به اقدامات توسعه‌ای و تولیدی موجب توسعه فعالیت‌های شرکت، افزایش سودآوری، تکمیل طرح‌های نیمه کاره و جدید، تعمیق بازار سرمایه و ... می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: چنین قوانینی می‌تواند افزون بر ترغیب شرکت‌های غیر بورسی برای حضور در بازارسرمایه و عرضه سهامشان در این بازار، فضای تامین مالی از طریق بورس را بیش از پیش مهیا سازد.

کاهش بروکراسی‌های اداری در انجام فرآیند افزایش سرمایه
شهرآبادی با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تشویق افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق‌تقدم و تزریق منابع آن به سمت طرح‌های تولیدی، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک نهاد نظارتی می‌بایست به منظور تسریع در انجام فرآیند افزایش سرمایه، بروکراسی‌های اداری را کاهش دهد.

معافیت کامل مالیاتی شرکت‌های بورسی
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که اکنون مطابق قانون، شرکت‌های بورسی ۲۰ تا ۲۵ درصد مشمول معافیت مالیاتی هستند، افزود: با اقدام افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق‌تقدم و تزریق منابع آن به سمت طرح‌های تولیدی تمام درآمدها از مالیات معاف خواهد بود و این امر برای شرکت‌ها بسیار اقتصادی است.
شهرآبادی در پایان بیان کرد: با اقدام وزارت اقتصاد در خصوص افزایش سرمایه، مبلغ حاصله در شرکت باقی خواهد ماند و این امر برای سهامدار خرد به سبب افزایش منافع و سودآوری در سال‌های آتی بسیار مفید خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین