تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : 25658
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش برف و باران تا جمعه و افزایش نسبی دما از شنبه

۰
plusresetminus
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا بارش‌ برف و باران تداوم دارد و از روز شنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.
تداوم بارش برف و باران تا جمعه و افزایش نسبی دما از شنبه
به گزارش صدای بانک از  خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز با توجه به فعالیت سامانه بارشی، در نیمه‌شرقی و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود. همچنین به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف خواهد شد.
فردا جمعه ۱۱ اسفند، در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت که به تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
روز شنبه (۱۲ اسفند)، در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد تداوم دارد و در نیمه‌غربی کشور جوی آرام همراه با روند افزایش دما پیش‌بینی شده است که آسمان غالب مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.
روز یکشنبه ۱۳ اسفند در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد؛ همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب‌غرب، برخی نقاط شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
روز دوشنبه ۱۴ اسفند با گذر موج تراز میانی جو از نیمه‌جنوبی کشور، در غرب، جنوب‌غرب، مناطقی از مرکز، جنوب‌، شرق، جنوب‌شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.
افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۸ متر امروز پنج‌شنبه (۱۰ اسفند) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و غرب گلستان پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگرها، احتمال آسیب به تورهای صیادی و آسیب به شناورهای سبک همچنین احتمال اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی در این وضعیت جوی نسبت به خودداری از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، احتیاط در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین توصیه می‌کند.
همچنین به طور کلی امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسفند) در نیمه‌غربی و فردا (جمعه، ۱۱ اسفند) در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است و از روز شنبه (۱۲ اسفند) تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین