تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸
کد مطلب : 25665
دبیرکل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با«سنا» مطرح کرد:

اجرای حاکمیت شرکتی در همه سطوح بازار سرمایه

۰
plusresetminus
دبیرکل کانون کارگزاران گفت: حاکمیت‌ شرکتی باید به نحو گسترده‌ای در سطوح ناشران، نهادهای مالی و تمام شرکت‌هایی که به نوعی با بازار سرمایه در ارتباط هستند به اجرا درآید.
اجرای حاکمیت شرکتی در همه سطوح بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، عظیم ثابت، در رابطه با مزیت اجرای حاکمیت شرکتی و تاثیرگذاری آن بر بازار سرمایه، اظهار کرد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی یکی از حلقه‌های مفقوده‌ای است که می‌بایست به آن توجه کرد و کانون کارگزاران به عنوان یک نهاد خود انتظام همکاری لازم را در راستای به اجرا درآمدن این مسئله با سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد داشت.
وی افزود: حاکمیت شرکتی باید به نحو گسترده‌ای در سطوح ناشران، نهادهای مالی و تمام شرکت‌هایی که به نوعی با بازار سرمایه در ارتباط هستند به اجرا درآید زیرا اجرای این موضوع موجب شایسته گزینی و رعایت مقررات می‌شود.

توسعه بازار سرمایه
دبیر کل کانون کارگزاران تصریح کرد: توسعه بازار سرمایه و ارتقا فعالیت‌ها نیازمند توجه به فعالیت‌های عدالت محورانه، اصول مدیریت درست شرکت و متعادل‌سازی منافع همه ذینفعان است.
ثابت تصریح کرد: در دهه‌های قبل بحث حاکمیت شرکتی کمرنگ بود، در حال‌حاضر باید بر اساس الگوهای درست و حساب شده بحث اجرای اصول حاکمیت شرکتی را در کنار رقابت‌پذیری و سودآوری پیش بگیریم.

اهمیت تجدیدارزیابی دارایی‌ها
دبیر کل کانون کارگزاران در پایان در رابطه با تاثیر تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر صورت‌های مالی شرکت‌ها، اظهار کرد: لازمه به‌روزرسانی صورت مالی شرکت‌ها تجدید ارزیابی دارایی‌ها است، اجرای درست این امر در کنار فضای تورمی حاکم در کشور موجب نزدیک‌تر شدن قیمت دارایی‌های غیر مستهلک نظیر زمین، ساختمان و ماشین‌آلات به نرخ‌های واقعی خود می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین