تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : 25774

تقدیر محیط زیست خوزستان از پتروشیمی بندرامام

۰
plusresetminus
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با حضور در شرکت پتروشیمی بندرامام اقدامات صورت گرفته در این شرکت را تحسین و سند جامع چشم انداز پتروشیمی بندرامام را در راستای بیانات رهبری توصیف کرد.
تقدیر محیط زیست خوزستان از پتروشیمی بندرامام
به گزارش صدای بانک، جمعی از مدیران ارشد حفاظت محیط زیست استان خوزستان با حضور در مجتمع پتروشیمی بندرامام با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان پس از بازدید از اقدامات صورت گرفته در شرکت پتروشیمی بندرامام اظهار داشت: «در مجموعه ای هستیم که غیر از این که در تولید ثروت در کشور نقش آفرینی می‌کند و در این تحریم های ظالمانه که دشمن اعمال می کند هنوز کشور را سرپا نگه داشته، همه در حال تلاش هستند تا با غیرت پای کار مردم و پای تولید سرمایه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند. این ها جای تقدیر دارد، در کنار این ها اصل حفظ محیط زیست رعایت می شود، محیط زیستی که ما امانت دار نسل آینده هستیم و باید این امانت را نه مثل قبل، بلکه بهتر از گذشته به نسل آینده منتقل کنیم. چرا که همه توسعه هایی که اتفاق می افتد برای نسل آینده کشور است و اگر توسعه پایدار باشد، راه بسیاری از عزیزان و فرزندانمان را در آینده هموار کرده ایم.»
دکتر میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اقدامات صورت گرفته در مجتمع پتروشیمی بندرامام را در راستای بیانات رهبری دانست و خاطرنشان کرد: «حضرت آقا می فرمایند ما به قله ها نزدیک می شویم و این سخن، همان اقداماتی است که شما بزرگواران در این واحد تولیدی انجام می دهید. بسیاری از این دغدغه ها با چند سند بالا دستی ما در کشور هم خوانی دارد، لذا خوب است که این موارد را با اسناد بالا دستی هم خوان کنیم و گزارش عملکردی در این حوزه داشته باشیم. این اسناد مثل سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست است که حضرت آقا ابلاغ کردند و از نکاتی است که سه دهه است حضرت آقا عنوان می کند و بحث توسعه دریا محور است. بسیاری از کار های شما می تواند در حوزه دریایی هم نمود داشته باشد.»
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با تحسین سیاست‌های کلی و سند چشم انداز شرکت پتروشیمی بندرامام تصریح کرد: «هم دین و شریعت ما و هم قوانین و مقررات ما به ما این اجازه رانمی دهد که محیط زیست را به نابودی بکشانیم. بحث تجارت کربن نکته مهمی است. در آینده نه چندان دور قوانین تجارت کربن ابلاغ می شود و لذا باید این را خرید و فروش کرد.»
دکتر میرشکار اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت پتروشیمی بندرامام در حوزه درختکاری را نیز قابل توجه دانست و افزود: «اتفاقی که در حوزه درختکاری رقم زده اید و اقداماتی که در حوزه جنگل کاری می کنید می تواند به تجارت کربن کمک کند. یقینا شما بزرگواران درک کرده اید که هر جا پروژه های زیست محیطی را شکل داده‌ایم حتی اگر هزینه های گزافی روی دست مجموعه گذاشته باشد، در شمای کلی برای بالا بردن مقام و منزلت مجموعه که در حوزه احترام به محیط زیست است مطرح می شود و می توان با افتخار این را در حوزه بین الملل مطرح کرد.»
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود در مجتمع عنوان کرد: «مورد دیگر که بسیار مهم است نقش این مساله در اقتصاد چرخشی است، واحد های صنعتی که در حال حاضر کار می کنند و در حوزه محیط زیست اقداماتی انجام می دهند و درصدی پیشرفت دارند، گردش سرمایه و برگشت سرمایه شکل داده اند ما خوشحالیم که می توانیم کل هزینه هایمان را در سه سال برگردانیم و پس از آن همه اش سود خالص است. لذا این نکته بسیار مهم است. اقدامات خوب و بزرگی انجام شده و ما هم از شما و همکارانتان سپاسگزاریم.»
ایشان در بخش پایانی صحبت های خود در میان مدیران ارشد شرکت پتروشیمی بندرامام افزود: «امروز زحمتی اتفاق افتاده و سنسور هایتان را نصب کرده اید، این داده ها باید به مرکز ما برسد تا بتوانیم از امتیاز اش برای استان خوزستان استفاده کنیم. چون تمام کشور امروز رصد می شود. سامانه جامع محیط زیست کشور را داریم و اگر این ها به سامانه وصل شود و بتوانیم داده ها را آنجا بارگزاری کنیم و این اتفاق آنلاین بیفتد، امتیاز مناسبی برای کل استان خواهد بود. انتظار ما در مجموعه تولیدی وسیع و توانمندی چون پتروشیمی بندر امام جز این نیست و یقینا انتظار برحقی است از این مجموعه توانمند و ما از شما بزرگواران انتظار داریم کمک کنید.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین