تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : 25867

ورود سامانه پربارش جدید از امروز

۰
plusresetminus
با ورود سامانه بارشی در روز دوشنبه (۲۱ اسفند) از جنوب ‌غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، مرکز، جنوب و به تدریج در شرق و شمال‌شرق کشور، بارش باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات برف پیش‌بینی و هشدار نارنجی صادر شده‌است.
ورود سامانه پربارش جدید از امروز
به گزارش صدای بانک از همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «دوشنبه (۲۱ اسفند) کل سواحل دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و ضعیف خواهیم داشت. با توجه به نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر استان‌های ساحلی گیلان، مازندران و گلستان با کاهش دما مواجه می‌شوند و در ارتفاعات سردسیر غرب و شمال غرب کشور بارش برف پیش‌بینی شده‌است.»
کبری رفیعی افزود: «در ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور هم علاوه بر برف و کولاک برف، افزایش مه را نیز خواهیم داشت. شدت بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شمال کهگیلویه و بویر احمد است.»
رفیعی با تاکید بر صدور هشدار نارنجی ادامه داد: «هشدار نارنجی برای روز دوشنبه (۲۱ اسفند) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شمال کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس و شمال بوشهر و روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) خراسان جنوبی و خراسان رضوی شامل این هشدار می‌شوند. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم شهروندان از سفر به گردنه‌های برف‌گیر، بپرهیزند. دستگاه‌های راهداری نیز برای انجام خدمات رسانی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر آمادگی لازم را داشته باشند. احتمال وقوع بهمن و خسارت به درختان نیز وجود دارد.»
در هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
رفیعی به هشدار زرد و وزش باد نیز اشاره کرد و افزود: «وزش باد نیز در هشدار زرد پیش‌بیتنی شده‌است. روز دوشنبه (۲۱ اسفند) در استان‌های فارس کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق سمنان، خراسان های رضوی و جنوبی وزش باد شدید است. در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک نیز می‌شود.» دریای خزر برای روز دوشنبه(۲۱ اسفند) و سه‌شنبه(۲۲ اسفند) مواج است.
تهران هم در برخی اوقات بارش پراکنده و وزش باد را تجربه می‌کند. بیشینه دما به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما به ۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین