تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : 25873
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

کاهش مدت زمان تامین مالی بنگاه‌های تولیدی با ابزارهای بازار سرمایه

۰
plusresetminus
کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به سبب نیاز نداشتن به تضامین متعدد موجب تسریع فرآیند تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی می‌شود.
کاهش مدت زمان تامین مالی بنگاه‌های تولیدی با ابزارهای بازار سرمایه
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) کوروش آسایش در رابطه با مزیت تامین مالی از طریق بورس، اظهار کرد: تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از طریق بازار سرمایه یکی از روش‌های مرسوم در تمام کشورها به حساب می‌آید زیرا این مسیر به سبب نیاز نداشتن به تضامین متعدد موجب تسریع فرآیند مذکور می‌شود.
وی افزود: طی سال‌های اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار با برنامه‌ریزی‌های مدون توانسته صکوک و صندوق‌های متعددی را به منظور بهره‌مندی ناشران در بازار سرمایه عرضه کند.
کارشناس بازار سرمایه گفت: تنوع در ابزارهای مالی موجب شده تا سرمایه‌گذاران بنا بر سطح ریسک خود از این ابزار بهره‌ گیرند و منابع خود را به سمت بازارهای مولد تزریق کنند.

بازار سرمایه بازوی کمکی برای تامین مالی دولت
آسایش با اشاره به این مسئله که بازار سرمایه می‌تواند بازوی کمکی برای دولت باشد، بیان کرد: دولت می‌تواند با تمرکز بر ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه «اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری» ضمن توسعه زیرساخت‌های تولید زمینه را برای کنترل نقدینگی، توسعه و ثبات اقتصادی در کشور فراهم آورد.
وی در ادامه در خصوص انواع روش‌های تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه، گفت: روش‌های تامین مالی به دو دسته بدهی همچون «انواع اوراق اسلامی» و مالکیتی اعم از «افزایش سرمایه، انتشار اوراق سهام» تقسیم می‌شوند.

مهمترین اقدامات قوه مجریه و مقننه برای تشویق ناشران
این کارشناس بازار سرمایه در پایان در رابطه با مهم‌ترین اقدامات دولت، مجلس و سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تشویق ناشران برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه، گفت: حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری، مشوق‌های مالیاتی، تسریع در روند پذیرش شرکت‌ها، تنوع بخشی ابزارها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ممانعت از تصمیمات خلق الساعه، تقویت زیرساخت‌های آموزشی و ... از مهم‌ترین محرک‌ها جهت تامین مالی از طریق بازار سرمایه به حساب می‌آیند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین