تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد مطلب : 25931
مدیرعامل مرکز فابا؛

در بانکداری نوین از دنیا عقب نیستیم

راه‌های رسیدن به بانکداری هوشمند
۰
plusresetminus
مدیرعامل مرکز فابا گفت: در بانکداری نوین رشد خوبی را نسبت به سایر کشورها به ثبت رسانده‌ایم؛ بنابراین از دنیا عقب نیستیم.
در بانکداری نوین از دنیا عقب نیستیم
به گزارش صدای بانک از اگزیم نیوز، محمد مراد بیات در گفت‌وگویی اظهار داشت: صنعت بانکداری مراحل سختی را پشت سر گذاشته به طوری که از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیک و بعد به بانکداری دیجیتال رسیده است و طبق پیش بینی معاونت فناوری بانک مرکزی به سمت بانکداری هوشمند در حال حرکت هستیم.
وی لازمه رسیدن به بانکداری هوشمند را داشتن زیرساخت فرهنگی دانست و گفت: باید به اهالی جامعه و فعالان حوزه بانکی آموزش دهیم، با متخصصان حوزه بانکی به گفت‌وگو بپردازیم و به کسب‌ و کارهایی که در مسیر هوشمند در حال حرکت هستند نیز توجه کنیم.
وی گفت: برای رسیدن به بانکداری هوشمند باید به بخش رگولاتوری برای بسترسازی و اعتبارسنجی توجه شود در این زمان فرصت خوبی برای فین‌تک‌ها با موضوع لندتک‌ها ایجاد می‌شود تا با کمترین آسیب خدمات خرد را در اختیار اکثر مردم قرار دهند.
وی افزود: در بانکداری نوین رشد خوبی را نسبت به کشورهای منطقه و جهان به ثبت رسانده‌ایم، اما هنوز در توسعه با چالش‌هایی مواجه هستیم و فقط در بعضی قسمت‎‌ها خوب عمل کرده‌ایم. میزان کاربران، کارت‌های صادره، میزان پرداخت‌های الکترونیکی مردم و استفاده از اینترنت بانک، بالاست؛ بنابراین ما از دنیا عقب نیستیم، اما در حوزه پرداخت عمده اقدامات در حوزه دبیت کارت (Debit Card) بوده و در حوزه کارت‌های اعتباری اقدامی صورت نگرفته که این موضوع ما را از چرخه توسعه بازمی‌دارد و مردم را با چالش‌هایی در حوزه پرداخت خرد مواجه می‌کند.
مدیرعامل مرکز فابا با بیان اینکه در دارا بودن افراد متخصص چیزی از دنیا کم نداریم تاکید کرد: مشکل اصلی به نیروی انسانی ماهر باز نمی‌گردد بلکه به تحریم و تنگناهای زیر ساختی مربوط است؛ بنابراین برای رسیدن به شرایط بهتر در حوزه بانکداری هوشمند باید توسعه بسترهای کیفی و کمی را فراهم کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین