تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : 25971
رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر به «سنا» پاسخ داد:

توسعه نیروگاه‌های زیست توده برای کاهش ناترازی برق

۰
plusresetminus
رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر بیان کرد: اولویت تولید برق از زباله‌ها، اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد و احداث نیروگاه‌های زباله سوز علاوه بر تولید برق از آلودگی آب و خاک جلوگیری کرده و شاهد دفن زباله‌ها در زمین نخواهیم بود.
توسعه نیروگاه‌های زیست توده برای کاهش ناترازی برق
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، داود مددی، در رابطه با توسعه نیروگاه‌های زیست توده به منظور کاهش ناترازی برق گفت: مساله زیست توده به مسائل بهداشتی و زیست محیطی برمی‌گردد. با توجه به تولید ۵۸ هزار تن زباله در کشور، در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها زباله تولید شده در محل‌هایی دفن می شود که اثرهای زیست محیطی بسیار خطرناکی به همراه دارد.
وی افزود: سموم حاصل شده از زباله‌ها بر گیاهان و حیوانات و مهمتر از انسان‌ها تاثیر گذاشته و منشا بسیاری از بیماری های خطرناک می شود.

جلوگیری از انتشار آلایندگی‌ها و تولید کربن
مددی با تاکید بر تولید برق از طریق سوزاندن زباله‌ها، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم موضوع زیست توده و توسعه نیروگاه‌های مربوط به آن را بررسی کنیم باید بپذیریم که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، زیست توده از نظر جلوگیری از انتشار آلایندگی‌ها و تولید کربن بسیار با اهمیت‌تر از دیگر موضوعات است.
رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد: پیش‌بینی تولید ۷۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های زباله سوز (زیست توده) از جمله اهدافی است که از برنامه ششم توسعه تاکنون به آن اشاره شده و به نظر می‌رسد بیش از این عدد هم می‌توان برق تولید کرد.

ایستگاه‌های زباله سوز
وی با بیان این که در زمینه پسماندهای حیوانی و دیگر پسماندها چون کشاورزی هم می‌توان برق تولید کرد، افزود: در حال حاضر ۴ ایستگاه زباله سوز در کشور و در شهرهای تهران، نوشهر، ساری و رشت وجود دارد که ایستگاه ساری در دست احداث است و در صورت تامین بودجه مورد نیاز سال آینده راه اندازی می شود و همچنین با تکمیل ایستگاه رشت هم شاهد تولید ۹ مگاوات برق در ساعت خواهیم بود.
مددی گفت: حدود ۶ هزار تن زباله روزانه در تهران تولید می‌شود که مقدار زیادی برق می توان از آن تولید کرد و مراکز استان‌های دیگر هم می‌توانند منشا تولید انرژی بسیار زیادی باشند.
رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: اولویت تولید برق از زباله‌ها، اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد و احداث نیروگاه‌های زباله سوز علاوه بر تولید برق از آلودگی آب و خاک جلوگیری کرده و شاهد دفن زباله‌ها در زمین نخواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین