تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : 26337
مدیرعامل توانیر در گفت‌وگو با «سنا» اعلام کرد:

برنامه‌های تامین پایدار برق صنایع در تابستان ۱۴۰۳

۰
plusresetminus
مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر، برنامه‌های مدنظر برای تامین پایدار برق صنایع در تابستان ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
برنامه‌های تامین پایدار برق صنایع در تابستان ۱۴۰۳
به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مصطفی رجبی‌مشهدی به برنامه‌های توانیر برای تامین برق صنایع بزرگ از جمله «فولاد و سیمان» در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: مشترکان صنعت فولاد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان سال، حدود ۵.۸ درصد انرژی برق بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ دریافت کرده‌اند.
وی تاکید کرد: درهمین بازه زمانی این میزان مصرف در ۴ ماهه گرم سال (ماه‌های خرداد تا شهریور) که همزمان با اوج مصرف برق است، بالغ بر ۲ درصد بوده و در ماه‌های دی و بهمن رشد ۲۰.۴ درصدی را در برق تحویلی به صنایع فولادی شاهد بودیم که این آمار فراتر از انتظارها بود.
رجبی‌مشهدی با بیان این که بر اساس قانون مانع‌زدایی صنعت برق، صنایع انرژی‌بر موظف به احداث نیروگاه جهت تامین برق موردنیاز هستند، افزود: در خصوص اجرای این قانون، موافقت نامه‌ای در سال ۱۴۰۰ برای احداث نیروگاه توسط صنایع به امضا رسیده است.
تقاضای صنایع برای احداث ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: تاکنون تقاضا برای احداث ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع به وزارت نیرو ارائه شده که تا پیک سال جاری حدود ۱۷۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده توسط صنایع وارد مدار خواهد شد.
برنامه‌های کنترل برق در فصل تابستان
وی در ادامه به برنامه‌های مدنظر در راستای کنترل برق در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: صنعت برق، برنامه‌هایی را به منظور تامین برق پایدار کشور در دست اجرا دارد که این برنامه‌ها در گام‌های اجرایی تعریف و اجرای آن از مهر ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.
رجبی‌مشهدی، به رشد مصرف برق توسط صنایع انرژی‌بر در طول سه سال گذشته تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد مشترکان صنعتی و تلاش‌های صورت گرفته، سهم صنایع از مجموع مصرف برق هیچ‌گاه کمتر از ۳۶ درصد مصرف برق کشور نبوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین