تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : 26413
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین:

دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد

۰
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین معتقد است: با فروکش کردن حوادث نظامی در منطقه نوسانات ارزی بطور کامل خنثی شده و دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های قبلی است.
دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
 به گزارش صدای بانک از اگزیم نیوز، مجیدرضا حریری روز چهارشنبه، گفت: رفتار دلار در کشور ما اصلا منطقی و مبتنی بر ضوابط اقتصادی نیست. اتفاقی که دلار را از کانال ۴۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومان رساند و بعد از دوره ثباتی که در حدود کانال ۵۰ داشتیم آن را به سمت کانال ۷۰ هزار تومان کشاند کاملا ریشه سیاسی داشت و برگرفته از حوادث نظامی در خلیج فارس و خاورمیانه بود. مگر در شش ماهه گذشته چه تغییر مهمی در شاخص‌های اقتصادی رخ داده که قیمت دلار جهش پیدا کند و به سمت کانال ۷۰ هزار تومان برود؟
وی اظهار داشت: طبیعتا شاهد این هستیم که با فروکش کردن حوادث نظامی در منطقه نوسانات ارزی بطور کامل خنثی شده و دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های قبلی است. تاریخ خاورمیانه به بعد و قبل از حمله ایران به اسرائیل تقسیم شد.
وی افزود: پاسخ مناسب و سخت ایران و بعد هم ناتوانی اسرائیل در کنترل اوضاع، آرامش را به جامعه و بازارها تزریق و دلار به سمت نزول قیمتی حرکت کرد. به عقیده من قیمت دلار حتما کانال‌های بسیار کمتر و در حوالی ۵۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد. برای دلار بالای ۵۰ هزار تومان نمی‌‎شود دلایل منطقی و اقتصادی تعریف کرد.
حریری در پایان تاکید کرد: اگرچه تحمیل شرایط فوق حساس اقتصادی به کشور ما بی‌نظیر است، اما تلاطم بازارها بعد از حوادث سیاسی و منطقه‌ای اصلا مخصوص ایران نیست و تمام اقتصادهای دنیا را شامل می‌شود.
شرایط بد اقتصادی پس از کرونا در کشورهای اروپایی، افت قیمت روبل پس از تحریم روسیه و اتفاقات اقتصادی ترکیه شاهد مثالی از این شرایط است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین