تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : 4404

رونمایی از سامانه آموزشی هوشمند در ITE 2019

۰
plusresetminus
 مدیرعامل شرکت اوژن تدبیر پارس نمایشگاه تراکنش ایران را از جمله مهم‌ترین رویدادهای حوزه بانکی کشور دانست و افزود: ITE، نمایشگاهی است که حجم زیادی از افراد فعال در حوزه صنعت بانکداری و پرداخت، توجه خاصی به آن دارند.
رونمایی از سامانه آموزشی هوشمند در ITE 2019
 به گزارش "صدای بانک" ،  مدیرعامل شرکت مهندسی اوژن تدبیر پارس، با اشاره به رونمایی از یک سامانه آموزشی در نمایشگاه تراکنش ایران، گفت: سامانه IESPRO، که محصول مشترک ما و مرکز فابا است، می‌تواند آموزش را به صورت هوشمند، سامان‌دهی کند.
 
محمد سیفی  توضیح داد: این محصول، از نوعی دانش و درایت برای ساماندهی امور آموزشی برخوردار است و قابلیت‌های مختلفی دارد.
 
وی، مهم‌ترین قابلیت آن را که در فاز اول رونمایی می‌شود، نیاز سنجی آموزشی دانست و افزود: در آموزش سازمانی، همیشه چالش بزرگی به نام انتخاب دوره، سرفصل و مخاطب مناسب وجود دارد که این محصول، با هدف رفع این چالش تولید شده است.
 
مدیرعامل شرکت اوژن تدبیر پارس، ادامه داد: تعالی سازمانی، از اهداف هر سازمان پویا و زنده است و برای تحقق این هدف، افراد آن مجموعه باید به سمت تعالی حرکت کنند؛ این امر با ارائه بهترین کارایی افراد میسر می‌شود.
 
سیفی تاکید کرد: در این میان، آموزش بهترین بستر برای بهبود کارایی افراد، متناسب با نیاز شغلی آنها است و به همین دلیل، سازمان‌ها برای آموزش کارکنان خود برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند.
 
وی افزود: در این مسیر گاهی مشکلاتی رخ می‌دهد؛ برای مثال افرادی به اشتباه برای یک دوره آموزشی در نظر گرفته می‌شوند یا دوره‌ای برگزار شده و افرادی که مخاطب واقعی این بوده‌اند، اصلا مطلع نمی‌شوند. همچنین در مواردی، از برگزاری دوره‌ای که واقعا مورد نیاز سازمان بوده غفلت شده، یا بر عکس دوره‌ای به نادرست تعریف می‌شود که اصلا نیاز آن سازمان نیست.
 
مدیرعامل شرکت اوژن تدبیر پارس، بروز این مشکلات را نتیجه «نیازسنجی» نادرست دانست و گفت: جمع‌آوری اطلاعات اشتباه یا بی‌توجهی به کسب اطلاعات، در فرآیند نیازسنجی باعث می‌شود که نتایج آموزش، مبتنی بر احتیاج واقعی سازمان نباشند و فرآیند کار، دچار انحراف شود.
 
سیفی افزود: سامانه IESPRO، فرآیند نیازسنجی آموزشی را به صورت هوشمند و هدفمند، در راستای تعالی سازمان انجام می‌دهد؛ چگونگی عملکرد این محصول با برگزاری رویدادی با عنوان «فاوا در فابا» در نمایشگاه تراکنش ایران، تشریح می‌شود.
 
به گفته وی، این سامانه بر اساس تجارب آموزشی شرکت اوژن تدبیر پارس و مرکز فابا، طراحی و پیاده‌سازی شده است.
 
رونمایی از سامانه در رویدادی مهم و مورد توجه
 مدیرعامل شرکت اوژن تدبیر پارس، در مورد دلیل نیاز اکوسیستم بانکداری و پرداخت به وجود چنین سامانه‌ای گفت: صنعت بانکداری و پرداخت به عنوان حوزه‌ای پویا که هر روز، با تکنولوژی‌ها و شیوه‌های جدید کسب و کاری روبه‌رو می‌شود، نیاز دو چندانی به آموزش مداوم در پاسخ به این حجم از تغییرات دارد.
 
سیفی ادامه داد: این صنعت، نبض تپنده اقتصاد جامعه و خانواده است و تعالی آن، موجب رشد و تعالی کشور می‌شود. مرکز فابا و شرکت اوژن تدبیر، با توجه به تجربیاتی که در حوزه آموزش بانکی داشته‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که وجود چنین محصولی، نیاز ضروری صنعت بانکداری و پرداخت است.
 
وی، نمایشگاه تراکنش ایران را از جمله مهم‌ترین رویدادهای حوزه بانکی کشور دانست و افزود: ITE، نمایشگاهی است که حجم زیادی از افراد فعال در حوزه صنعت بانکداری و پرداخت، توجه خاصی به آن دارند.
 
به گفته مدیرعامل شرکت اوژن تدبیر پارس، ابتدا قرار بود سامانه IESPRO در رویدادی مجزا معرفی شود اما با توجه به اهمیت موضوع، تصمیم‌گیری نهایی بر این شد که محصول در نمایشگاه تراکنش و در غرفه این شرکت عرضه شود تا بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها نیز بتوانند آن را بررسی کنند.
 
IESPRO؛ محصولی مشترک بین اوژن تدبیر و فابا
 سیفی در مورد سطح همکاری شرکت اوژن تدبیر پارس و مرکز فابا، توضیح داد: از سال گذشته، بحث ایجاد همکاری بین دو مجموعه مطرح و در راستای این همکاری، تفاهم‌نامه‌ای نیز تنظیم شد که چند مورد همکاری‌های جزئی هم صورت پذیرفت.
 
وی افزود: سامانه IESPRO، به عنوان محصولی مشترک بین شرکت اوژن تدبیر پارس و مرکز فابا در ITE 2019، با حضور مدیران عامل، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران آموزش بانک‌ها رونمایی می‌‌شود تا ذی‌نفعان از کاربردهای این این سامانه مطلع شوند.
 
به گفته سیفی، هماهنگی و فراهم کردن زیرساخت مناسب توسط مرکز فابا صورت می‌پذیرد و امور اجرایی و مدیریت جلسه، به عهده شرکت اوژن تدبیر پارس است.
 
وی افزود: مخاطب اصلی این رویداد، همه افرادی هستند که به نحوی در فرآیند تصمیم‌گیری برای آموزش دخالت دارند؛ برای مثال می‌توان به مدیران فناوری اطلاعات، امنیت و حراست در مجموعه‌های مختلف، اشاره کرد.
 
سیفی تاکید کرد: هر چند شاید هنوز برای ارزیابی استقبال نهایی فعالان صنعت بانکداری و پرداخت از این محصول زود باشد، اما خوشبختانه تاکنون، بازخوردهای خوبی نسبت به معرفی آن دریافت شده است.  
 
نیاز بانک‌ها به پاسخگویی سریع به تغییرات
 همچنین، حامد بختیاری مدیرعامل موسسه آموزشی فناوران فابا نیز در مورد سامانه IESPRO گفت: نیازسنجی صحیح این نرم‌افزار، می‌تواند برای كمك به بهبود شایستگی‌ها و عملكرد گروه‌های شغلی، موضوعات مربوط به بهره‌وری و حل مساله، نیاز به آمادگی و پاسخگویی به تغییرات آینده در سازمان و وظایف شغلی، به کار برده شود.
 
وی افزود: صنعت بانکداري و اقتصاد ايران، آينده بسيار روشن و شفافی در پیش دارد و بانک‌هاي کشور چاره‌اي جز تغيير و تحول، برای پاسخگویی به نیازهای جدید را ندارند.
 
بختیاری ادامه داد: سطح رقابت در دنياي خدمات مالي به حدی بالا است که اگر امروز بانک‌ها داوطلبانه، به سمت تغيير بزرگ حرکت نکنند، تحولات جدید به آنها تحميل خواهد شد؛ طبيعتا در این صورت، فرصت‌ها از بين مي‌رود و بانک‌ها باید هزينه سنگين‌تري پرداخت کنند.
 
مدیرعامل موسسه آموزشی فناوران فابا گفت: لازمه حرکت سریع به سمت تغییرات ضروری، توجه ویژه به موضوع آموزش است که مرکز فابا و شرکت اوژن تدبیر، با توجه به تجربیاتی که در این حوزه داشته‌اند، سامانه IESPRO را برای پاسخگویی به چنین نیازی طراحی کرده‌اند.


منبع:ستاد خبری رویداد ITE
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین