تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : 4908

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی لازمه توسعه بانک‌داری دیجیتال

۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک خواستار گسترش اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به عنوان پیش‌نیاز بانک‌داری دیجیتال شد.
سید ابوطالب نجفی
سید ابوطالب نجفی
  به گزارش "صدای بانک" ،   بزرگترین تجمع فناورانه کشور در روزهای 28 تا 30 آبان ماه با حضور چهرهای شاخص صنعت بانک‌داری ،حوزه پرداخت و شرکت‌های موفق استارت‌آپی در شرایط دشوار و قطعی گسترده اینترنت در کشور با شکوه بسیار برگزار شد و صاحبنظران و کارشناسان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند تا ضمن ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این صنعت در کشور، موانع موجود را بررسی کرده و به راهکاری برای عبور از بحران دست پیدا کنند. سخنرانی 120 کارشناس برجسته و مدیران ارشد بانکی این نمایشگاه را برجسته کرد و موجب شد تا به صورت گسترده مورد توجه قرار بگیرد.
 
سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه   به مولفه‌های لازم در توسعه بانک‌داری دیجیتال اشاره کرد و گفت:« بانک‌داری دیجیتال صرفا به معنی ایجاد زیرساخت نیست. برخی بر این باورند که تغییر کسب و کارها برای بانکداری دیجیتال کفایت می‌کند. به نظر من این ارزیابی درست نیست.»
 
وی در ادامه افزود:« مهمترین عامل این است که بانک‌ها باید مدل تفکرشان را نسبت به کسب و کار تغییر داده و فرایندهای بانک‌داری را از ریشه اصلاح کنند همزمان با انجام این تغییرات بزرگ و مهم، بقیه صنایع کشور نیز به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده و همراهی لازم را با بانک‌ها داشته باشند.»
 
 نجفی تصریح کرد:« در سایر صنایع همچون بیمه و حمل و نقل باید سرویس‌ها دیجیتالی شود. در چنین شرایطی وقتی بانکداری دیجیتال نهادینه می‌شود، به صورت گسترده  از ابتدا تا پایان، مشتری خواهد داشت. »
 
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در پایان افزود:«اگر مردم از این شرایط استفاده نکرده و به صورت سنتی امور بانکی خود را انجام بدهند، پروژه بانک‌داری دیجیتال گسترش پیدا نمی‌کند. لازمه این کار این است که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به عنوان پیش‌نیاز بانک‌داری دیجیتال در کشور ایجاد شده و کاملا گسترش پیدا کند. »
 
گفتنی است در این مراسم سید احمد طاهری بهبهانی و پرویز عقیلی‌کرمانی به عنوان چهره‌های ماندگار در صنعت بانکداری و ژان صیاد و  عبدالحمید منصوری به عنوان مدیر موثر فناوری و پرداخت، انتخاب و معرفی شدند.

منبع: فابا نیوز 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین