تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : 5543

تداوم رشد بانکداری اسلامی در مالزی

۰
plusresetminus
ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی مالزی در نیم‌سال اول سال ۲۰۱۹ به ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۰٫۶ درصدی را تجربه نموده است.
تداوم رشد بانکداری اسلامی در مالزی
 به گزارش "صدای بانک" ، کشور مالزی با داشتن پتانسیل‌های‌ عظیمی در زمینه بانکداری اسلامی و همچنین‌ بازارهای سرمایه اسلامی به عنوان «کانون بانکداری و مالی اسلامی»‌ کاملا استوار و پررونق بوده و طی سالیان اخیر بانک‌های کشور مالزی توانسته‌اند با ارائه روش‌های نوین بانکداری اسلامی نقش مهمی در جذب نقدینگی مسلمانان و حتی غیرمسلمان ایفا نمایند.

به دنبال رشد شتابان صنعت مالی جهانی در سال‌های اخیر، نظام مالی مالزی علی‌الخصوص موسسات و نهادهای بانکی و شرکت‌های بیمه اقدامات گسترده‌ای را به منظور دست‌یابی به کارایی بیشتر، رقابت‌پذیری، نوآوری و پیشرفت‌های تکنولوژیکی انجام داده‌اند که در طول مرحله اولیه توسعه، صنعت بانکداری اسلامی جایگاه ویژه‌ای در میان مسلمانان برای رفع نیازهای بانکی مطابق با اصول شریعت به‌دست آورده است.

از زمان معرفی این صنعت، محصولات بانکداری اسلامی به خوبی توسط مالزیایی‌ها پذیرفته شده ‌است، به‌طوری که نشانه‌های آن را می‌توان در افزایش میزان کل سپرده‌ها و تأمین مالی بر اساس اصول اسلامی توسط مشتریان مسلمان و غیرمسلمان مشاهده نمود.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده، ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی در مالزی طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، حدود ۱۹۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۱۰٫۶ درصدی برخوردار بوده است. بانک‌های اسلامی در سه ماهه دوم ۲۰۱۹، سود ناخالصی (قبل از کسر مالیات، زکات و غیره) به میزان یک میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند که با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها نیز از سال‌ ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، ۱٫۳ برابر شده و به ۱۴۱ میلیارد دلار افزایش یافته است که به ترتیب عقود مرابحه، اجاره و مشارکت بیشترین سهم را در اعطای تسهیلات به خود اختصاص می‌دهند.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت آخرین اطلاعات آماری بانکداری اسلامی در کشور مالزی به این نشانی مراجعه کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین