تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : 603

درخواست تاجیکستان از بانک جهانی

۰
plusresetminus
رئیس نمایندگی بانک جهانی در تاجیکستان با حمایت از ساخت نیروگاه برق آبی راغون اظهار داشت: این نیروگاه می‌تواند به حل و فصل مشکلات اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان کمک کند.
درخواست تاجیکستان از بانک جهانی
تاجیکستان از بانک جهانی برای تکمیل ساخت نیروگاه برق آبی «راغون» کمک مالی درخواست کرد.
درخواست تاجیکستان از بانک جهانی برای تکمیل نیروگاه «راغون»
 
 «جمال الدین نورعلی اف» معاون اول بانک ملی تاجیکستان با «گائر گولومان» کارمند مسئول بخش اقتصادی بانک جهانی و «یان پیتر آلترس» رئیس نمایندگی این موسسه مالی بین المللی در «دوشنبه» دیدار کرد.
 
نورعلی‌اف در این دیدار بر اهمیت نیروگاه برق آبی راغون در راستای بهبود دسترسی کشورهای منطقه به انرژی ارزان اشاره و خواستار مشارکت بانک جهانی در زمینه جذب سرمایه گذاری‌های خارجی برای تکمیل ساخت این پروژه شد.
 
رئیس نمایندگی بانک جهانی در تاجیکستان با حمایت از ساخت نیروگاه برق آبی راغون اظهار داشت: این نیروگاه می‌تواند به حل و فصل مشکلات اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان کمک کند.
 
وی برای از بین بردن خطرات مالی این پروژه بر ضرورت بررسی استراتژیک راه‌های مدرنیزه سازی مدل اقتصادی تاجیکستان، تحریک فعالیت بخش خصوصی و استفاده جامع از فناوری‌های جدید در بخش انرژی و سایر حوزه‌های این کشور تاکید کرد.
 
پیتر آلترس افزود: به این منظور تاجیکستان نیاز به ادغام این پروژه با برنامه کلی اصلاحات اقتصادی و هماهنگی برنامه‌های کلان مالی، دارد.
 
هزینه‌های ساخت نیروگاه برق آبی راغون تا به امروز به طور عمده  توسط دولت تاجیکستان تامین مالی شده است.
 
بنابر گزارش وزارت دارایی این کشور در سال 2019 میلادی برای این اهداف از بودجه این کشور در سال گذشته میلادی 4.7 میلیارد سامانی مصرف شده که 3.4 میلیون سامانی از آن از حساب بودجه دولتی و بقیه از حساب مبالغ به دست آمده از فروش اوراق قرضه، هزینه شده است.
 
نیروگاه برق آبی راغون شامل 6 توربین بوده و بعد از احداث و راه اندازی کامل توان تولید 17 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال را خواهد داشت که به گفته مقامات تاجیک امکان تامین نه تنها خود تاجیکستان بلکه صادرات آن به کشورهای افغانستان و پاکستان را فراهم خواهد کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین